هدف از اجرای طرح طاها ارتقای کیفیت محصولات تولیدی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل، هدف از اجرای طرح طاها را استانداردسازی واحدهای تولیدی و توجه به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل، ظهر امروز( 30 آذر) در جلسه بازرسان سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: استاندارد کالاها و خدمات مقوله ای است که اگر رعایت نشود سلامت جامعه به خطر می افتد.


وی با اشاره به اجرای طرح طاها در استان اردبیل از مهرماه سال جاری، افزود: بیش از سه هزار واحد صنفی این استان در اجرای طرح اجرای هماهنگ استاندارد "طاها" بازرسی و نظارت شده اند تا در این زمینه با مشکلی برخورد نکنیم.


علایی با اعلام اینکه در قالب این طرح یک هزار و 600 واحد صنفی در بخش صنایع غذایی و کشاورزی مورد بازدید قرار می گیرند، ادامه داد: تولید فرآورده های لبنی، انواع کنسرو، روغن مایع و جامد، انواع ذرت پف کرده، چیپس، کیک و کلوچه و ماکارونی از جمله واحدهای مورد بازرسی در بخش صنایع غذایی و کشاورزی می باشند.


مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه تعداد 700 مورد نیز در بخش های دیگر تولیدی نظیر چرخ گوشت، ماشین لباسشویی و بخاری گازی بازرسی به عمل می­آید، اضافه کرد: مقرر شده است که تعداد 700 واحد صنفی نیز در بخش فرآورده های مصالح ساختمانی از جمله سیمان، گچ، آجر، بلوک های پلی استایرن، لوله های پی وی سی، سیم و کابل بازرسی شوند.


این مقام مسئول از شهروندان اردبیل خواست در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد فضای کسب و کار سالم و به منظور ورد با هر گونه کالای بی کیفیت و غیر استاندارد با تلفن گویای 1517 بازرسان این اداره کل را در جریان بگذرانند.


علایی، ضرورت همکاری واحدهای صنفی با بازرسان تحت پوشش این سازمان را یادآور شد و گفت: واحد های تولیدی و خدماتی باید دارای پروانه کاربرد استاندارد باشند چراکه نداشتن این پروانه به منزله تولید کالای غیر استاندارد تلقی خواهد شد.


وی اعتمادسازی و توجه جامعه به کیفیت مطلوب محصولات تولیدی را مهم دانست و بیان داشت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری بخش تصدی گری دولت، بازرسی های طرح طاها با همکاری شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران صورت می گیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 325615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha