فعالیت 1700 هسته پژوهشی در کانون های مساجد کشور

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد با اشاره به فعالیت1700 هسته پژوهش در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: این هسته ها در حال حاضر به ترویج فرهنگ مطالعه و تربیت پژوهشگر می‌پردازند.

 

محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به فعالیت 1700 هسته پژوهشی در کانون های مساجد به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: اساس پژوهش باید بر مبنا، مفهوم و علاقه باشد که کار دفتر پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد هم نیز همین محور است.

 

 وی با اشاره به اینکه پژوهش باید محور برنامه ها باشد، افزود: اگر برنامه ریزی ها بر این اساس صورت گیرد، می‌توانیم متناسب با ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و اولویت‌ها اقدام و برنامه‌ریزی کنیم زیرا که اگر فعالیت‌ها بر همین اساس انجام و ملاک و معیارها هم مشخص شود، می‌توان درست ارزیابی کرد.

 

 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه، ضرورت فعالیت‌های علمی و پژوهشی را از اهم اهداف دفتر پژوهش عنوان کرد و گفت: دفتر پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور در راستای فراهم‌کردن زمینه و مقدمات برای انجام پژوهش‌های مورد نیاز در حوزه برنامه و فعالیت‌های پژوهشی ستاد عالی و حوزه‌های مختلف تلاش های گسترده ای انجام می دهد.

 

وی معرفی برنامه‌های دفتر پژوهش، تربیت پژوهشگر طراز و  تدوین برنامه جامع برای فعالیت‌ها را به عنوان بستر مورد نیاز عنوان کرد.

 

جعفری افزود: لوازم این کار تعریف هدف مشخص و محدد به تعیین چشم‌انداز و تعریف اصول و تبیین سیاست‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت است که به تبع آن برنامه‌ها اجرایی می شود.

 

وی در ادامه گفت: تاکنون اقداماتی از قبیل استخراج منظومه فکری مقام معظم رهبری، تبیین نیازهای پژوهشی ستاد عالی کانون های مساجد کشور، شناسایی ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و اولویت‌های ستاد عالی کانون های مساجد در حوزه مربوطه انجام شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 325645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha