اختصاص 99 درصد از بودجه آموزش و پرورش به حقوق فرهنگیان

خبرگزاری شبستان: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:99 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش به حقوق فرهنگیان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه 99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق فرهنگیان می شود افزود: این وزارتخانه تنها یک درصد بودجه جهت سایر فعالیت های خود در اختیار دارد.


وی با اشاره به کاهش 10 درصدی بودجه در سال آینده گفت:با توجهات دولت محترم به بحث آموزش و پرورش شاهد افزایش 22 درصدی بودجه این وزارتخانه در سال آینده می باشیم.


حمیدی ابراز امیداواری کرد با همیاری و همکاری نمایندگان مجلس شاهد تصویب این بودجه و اختصاص بودجه ای دیگر جهت بهبود امر آموزش و پرورش کشور باشیم.


وی در ادامه مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش را عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور دانست و گفت: اجرایی شدن این سند در کشور محور سیاست های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، مدرسه محوری را از دیگر اولیت های آموزش و پرورش دانست افزود: نگرش جدید و تفویض اختیار در نگاه مدرسه محور مدنظر قرار دارد.


وی اظهار داشت:اگر قرار است تحولی برای دانش آموز انجام شود در مدرسه است و اگر قرار است کسی این تحول را ایجاد کند آن معلم است و آموزش و پرورش نقشی در این زمینه ندارد.


حمیدی با لزوم پرهیز از سلیقه گرایی در این زمینه تصریح کرد: البته آموزش و پرورش در قبال این تفویض اختیار به دانش‌آموزان و مدیران، سطح نظارتی را افزایش خواهد داد.


معاون تربیت بدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش همچنین توسعه مشارکت‌های مردمی را از دیگر برنامه‌ها و محورهای این وزارتخانه دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش باید از توانمندی معلمان و دانش‌آموزان و بخش خصوصی بهره‌مند شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 8 و نیم درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیر انتفاعی مشغول به تحصیل می باشند افزود:این توانایی در کشور وجود دارد که این میزان به 15 درصد افزایش یابد.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش در دوره کاری خود برای بهبود وضعیت آموزشی دانش آموزان و افزایش سطح کیفی این وزارت سیاست های خاصی در نظر گرفته است.


حمیدی توجه به سند تحول بنیادین، آموزش عوامل و کادر اجرایی، مدرسه محوری با نوع نگرش جدید، ایجاد دفتر بهبود ساختار آموزشی، توسعه مشارکت مردم، نهادها و دانش‌آموزان به منظور بهره‌مندی از توانمندی آنها به همراه بخش خصوصی را از سیاست های وزارت آموزش و پرورش دانست.


وی ایجاد شبکه‌سازی اجتماعی، ساماندهی و به‌سازی نیروی انسانی که شامل دو بخش آموزش و انگیزه‌سازی معلمان است، گسترش سطح پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، ترویج نظام دستگیری نمودن نه مچ‌گیری نمودن را از جمله اهداف و سیاست‌های جدید آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.


وی ساماندهی و به‌ سازی نیروی انسانی و گسترش سطح پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را از دیگر اهداف و سیاست‌های جدید آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.


حمیدی ، ضرورت توجه به معیشت و کرامت و منزلت معلمان با همه تنگناهای بودجه کشوری را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش برشمرد.


در این مراسم از تلاش‌های محمدکاظم رحیمی‌نژاد تجلیل و احمد شیرزاد به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد معرفی شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 325665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha