برنامه های هفته وقف در کهگیلویه وبویراحمد تشریح شد

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد، شعار هفته وقف امسال را «همه واقف باشیم» عنوان و برنامه های این هفته را تشریح کرد.

برزین عبداللهی، معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار شبستان، با اشاره به این که وقف نقطه عطفی در فرهنگ سازی دینی و اشاعه شعائر مذهبی و آئینی است، اظهار داشت: این سنت حسنه در راستای اهداف آئینی است و ریشه در آداب و سنن بزرگان دین دارد.

 

عبداللهی  از وقف به عنوان میراثی جاویدان و ارزنده نام برد و افزود: وقف از مصادیق بارز نیکوکاری است که در بخش‌ های مختلف ظهور و بروز دارد.

 

وی گفت: یکی از فلسفه های وقف، عدالت اجتماعی و توزیع ثروت است که آثار و برکات این یادگار ائمه و پیامبران (ع) از گذشته تاکنون در بخش های اجتماعی و فرهنگی جامعه نمایان است.

 

این مسئول اوقاف در ادامه با بیان این که هفته وقف امسال با شعار «همه واقف باشیم» از دوشنبه 27 صفر(9 دی ماه) آغاز می شود، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه پیرو تاکید نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان مبنی بر گسترش و ترویج فرهنگ وقف و معرفی خدمات ارزشمند واقفین و خادمان عرصه وقف و تشویق عموم مردم به این سنت حسنه، برنامه های مختلفی را در هفته وقف برگزار می کند.

 

عبداللهی به اهداف برنامه های هفته وقف امسال اشاره و تصریح کرد: گسترش و ترویج فرهنگ وقف، بهره برداری مطلوب از موقوفات، تقدیر شایسته از خادمان و مروجان فرهنگ وقف، تشویق عموم مردم بویژه خیرین به امر وقف و معرفی خدمات ارزشمند واقفین از اهداف برنامه های این هفته است.

 

وی با اشاره به روزشمار هفته وقف امسال گفت: دوشنبه، 9 دی ماه( 27 صفر) به نام وقف، قرآن، ولایت، بصیرت دینی، سه شنبه 10 دی ماه(28 صفر) به نام وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) و چهارشنبه، 11 دی ماه (29صفر ) به نام وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی نام گذاری شده است.

 

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: پنجشنبه 12دی ماه(30 صفر) به نام وقف، تجلی مودت اهل بیت (ع) با تکریم امامزادگان، جمعه 13دی ماه (1ربیع الاول) به نام وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیاز های جامعه، شنبه 14 دی ماه (2ربیع الاول) به نام وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی و یکشنبه 15 دی ماه(3 ربیع الاول) به نام وقف، حماسه اقتصادی، ارتقای بهره وری موقوفات نام گذاری شده است.

 

عبداللهی به برنامه های اجرایی در استان و شهرستان اشاره کرد و افزود: همایش استانی«وقف و رسانه» 7 دی ماه در یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود.

 

وی بیان داشت:در این همایش مدیران مسئول رسانه های فعال در استان و خبرنگاران حوزه وقف و بقاع متبرکه حضور دارند و از خبرنگاران فعال در این حوزه تجلیل می شود.

 

این مسئول اداره اوقاف، برگزاری 7 ایستگاه با عنوان«همه واقف باشیم»در شهرستان های استان و برگزاری این ایستگاه به صورت ویژه در موقوفه محمدحسین خان طاهری میدان هفت تیر یاسوج را از برنامه های اجرایی در این استان دانست.


عبداللهی، برگزاری نشست های صنفی وقف، برگزاری همایش استانی و شهرستانی«همه واقف باشیم» و تبلیغات و اطلاع رسانی با موضوع وقف در سراسر استان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

 

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد، دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار، دیدار با ائمه جمعه، غبار روبی گلزار شهدای استان، اهدای خون توسط کارکناران اداره اوقاف و فعال سازی وب سایت های اطلاع رسانی بقاع متبرکه استان را از برنامه های هفته وقف در این استان برشمرد.

 

وی، برگزاری نشست خبری در آستانه هفته وقف، برگزاری زیارت عاشورا و دعای کمیل در بقاع متبرکه شاخص استان، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، حضور فعال در نشریات و خبرگزاری ها محلی و استانی و انتخاب خود به عنوان دبیر ستاد هفته وقف و همچنین انتخاب رامین چرومی، به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی هفته وقف را از دیگر برنامه های این اداره در استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 325732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha