برگزاری اربعین نمادی برای تداوم نهضت عاشورای حسینی است

خبرگزاری شبستان: فرماندار شهرستان چرام، اربعین و عاشورا را حرکتی در مسیر تلاش های حقیقی در جهت احیاء اسلام و مبارزه با دشمنان دین و معنویت دانست و افزود: برگزاری اربعین نمادی برای تداوم نهضت عاشورای حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی‌ رضا نیک روز، فرماندار شهرستان چرام، امروز(1دی)در نشست ستاد هماهنگی عزاداری بزرگ اربعین حسینی، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله ‌الحسین (ع)، اظهار داشت: اربعین روز زنده نگه داشتن اهداف امام حسین(ع) و تعظیم شعائر اسلامی است.

 

نیک روز، برگزاری این مراسم مردمی بزرگ و یکپارچه را موجب پاسداشت هرچه بیشتر شعائر دینی دانست.

 

وی به همسویی پیام های عاشورا و اربعین در احیا معارف الهی و مبارزه با ظلم و جور زمانه اشاره کرد و افزود: اربعین نمادی برای تداوم نهضت عاشورا و روزی است که نام امام حسین (ع) بار دیگر مطرح می ‌شود و اهل بیت(ع) هم دنبال ماندن این نهضت در میان شیعیان بوده اند.

 

این مسئول اجرایی شهرستان چرام عنوان کرد: شیعه امام حسین (ع) از محرم و صفر درس می آموزد؛ چرا که به فرموده امام خمینی (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 

نیک روز در ادامه ضمن تقدیر از تلاش اعضای جلسه، بر لزوم همکاری و تعامل جدی دستگاه ‌ها در برگزاری هرچه باشکوه ‌تر این اجتماع بزرگ عزاداری تاکید کرد و اظهار داشت: هماهنگی‌ های لازم در بخش ‌های مختلف تبلیغاتی، اجرایی، انتظامی و پشتیبانی مراسم باید صورت بگیرد.

 

وی با ابراز خرسندی از هماهنگی بین مردم، هیئت‌ های مذهبی و دستگاه‌ های دولتی در چرام، ابراز داشت: این وفاق و یک دلی، بار اصلی و بار مسئولیت را کمتر می‌کند و در جهت برگزاری مطلوب برنامه‌ ها گام موثری است.

 

فرماندار چرام با بیان اینکه حدود 120 دقیقه از مراسم عزاداری اربعین حسینی در چرام از شبکه‌ های سراسری کشور پخش خواهد شد، گفت: کیفیت مطلوب این مهم نیاز به همبستگی، یک دلی و ارادت ویژه مردم چرام به حضرت امام حسین (ع) است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چرام نیز در این نشست بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت ‌های چرام جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی تاکید کرد.

 

حجت ‌الاسلام عبدالله نعمتی ‌پور گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی و استمرار نهضت حسینی همواره در قلوب شیعیان پیرو اباعبداالله (ع) عامل زنده بودن این واقعه عظیم در جهان اسلام بوده است.

 

وی با بیان این که اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشورا است، خاطرنشان کرد: اربعین، نشانه ‏‌ای بر اعتلای دین و بالندگی زمزمه‏‌ های دعا و تلاوت قرآن در شب عاشورای حسینی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان از عملکرد شایسته صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در انعکاس برنامه ‌ها و مراسم ایام محرم قدر دانی کرد.

 

نعمتی پور گفت: اطلاع ‌رسانی و انعکاس مناسب مراسم ضمن نمایش شور حسینی و عشق مردم به اهل بیت (ع)، موجب حضور بیشتر و بهتر مردم دراین مراسم می‌ شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 325835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha