معاون وزیر کشور از پروژه های عمرانی اهواز بازدید کرد

خبرگزاری شبستان: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، امروز( 1 دی) در سفر یک روزه به اهواز از پروژه های عمرانی و شهری این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، مهندس هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، در این دیدار و در حاشیه بازدید از سامانه دفن زباله اهواز در جمع خبرنگاران گفت: این سامانه در آغاز کار فرایند تفکیک و دفن زباله است و با تأمین اعتبار از سوی سازمان همیاری شهرداری ها تکمیل و توسعه می یابد.

 

وی با بیان اینکه روزانه 850 تن زباله در اهواز تولید و به سامانه دفن زباله این شهر وارد می شود، به اهمیت کار این سامانه اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی کامل آن نقش مهمی در ایجاد محیطی سبز و پاکیزه خواهد داشت ضمن اینکه بخش خصوصی رغبت بیشتری به سرمایه گذاری در این بخش نشان خواهد داد.

 

معاون عمرانی وزیر کشور، با بیان اینکه در سال آینده با همکاری سازمان همیاری شهرداری ها یک دستگاه زباله سوز به شهر اهواز اختصاص خواهد یافت، اضافه کرد: در کشور دو یا سه شهر هستند که تجربه دفن زباله را دارند و این تجربیات در آینده به شهر اهواز نیز انتقال می یابد.

 

وی با اشاره به اینکه اهواز در فرایند تفکیک زباله و دفن بهداشتی آن در آغاز کار است در حالی که برخی شهرهای کشور تجارب قدیمی تر و پیشرفته تری در این زمینه دارند، افزود: از مهم‌ ترین اقداماتی که باید برای شهر اهواز انجام داد این است که بتوانیم در این حوزه ها تجربه مدیریتی در اختیار اهواز قرار دهیم.

 

لازم به ذکر است، در این سفر یک روزه، معاون عمرانی وزیر کشور به همراه شهردار اهواز، اعضای شورا و عوامل شهرداری از پروژه قطار شهری اهواز دیدن کرد و در جریان آخرین عملیات این طرح قرار گرفت و همچنین بناست از طرح ساحل کارون و خیابان نادری اهواز نیز دیدن کند.

 

سازمان قطار شهری اهواز و حومه مسئولیت ساخت و بهره برداری متروی اهواز را بر عهده دارد و در طرح متروی اهواز که در سال 1380پس از 8 سال مطالعه به تصویب رسید شامل 4 خط با طول تقریبی 88 کیلومتر و تعداد 87 ایستگاه می باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 325841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha