برگزاری  مراسم اربعین حسینی در 30 مسجد شهری و روستایی بندر آستارا

خبرگزاری شبستان:رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از برگزاری مراسم اربعین حسینی در 30 مسجد شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام حسن ملائکی گیلانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، گفت: به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مدت دو روز در 30 مسجد شهری و روستایی بندر آستارا مراسمات سخنرانی، مداحی و سینه زنی برگزار می‌شود.


وی برگزاری آیین تعزیه و شبیه خوانی را از دیگر برنامه‌های روز اربعین حسینی در بندر آستارا برشمرد و افزود: آیین تعزیه و شبیه خوانی در مساجد امام رضا(ع)، مسجد امام سجاد(ع) و خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزاری می‌شود.


رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه همزمان با اربعین حسینی تجمع بزرگ عزاداران این شهرستان در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برگزار می شود، اظهار کرد: در این تجمع حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه بندر آستارا سخنرانی می کند و حاج رضا فکریان به مداحی می پردازد.


وی بیان کرد: سخنرانی و مراسم سینه زنی در مساجد امام رضا(ع)، امام سجاد(ع)،امام حسین(ع)، مسجد آبروان، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد جامع شهر لوندویل و عباسیه از جمله مهم ترین برنامه های شب اربعین حسینی در بندر مرزی آستاراست.

 
حجت الاسلام ملائکی گیلانی بر حضور مردم در برنامه‌های امسال اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: برنامه‌های اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) امسال باشکوه‌ تر از سال‌های گذشته در این شهرستان مرزی برگزار می‌شود.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 325893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha