برگزاری باشکوه مراسم اربعین در استان کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان: همزمان با سراسر کشور مراسم اربعین حسینی در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم گرامیداشت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) امروز همزمان با سراسر ایران اسلامی و دیگر شیعیان جهان در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.


با توجه به هماهنگی به عمل آمده از سوی شورای هیئات مذهبی و از طرفی همکاری نیروی انتظامی و همه دستگاه های مربوطه، مراسم اربعین حسینی امسال با شکوه خاصی برگزار شد.


بنابراین گزارش؛ هیئت های مذهبی از صبح امروز در سطح شهرها، بخش ها و مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد به عزاداری و سوگواری پرداختند.

 

همچنین به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و با حضور هیئات مذهبی، مراسم عزاداری شامگاه یک شنبه در امامزاده بی بی حکیمه(س) خواهر بلافصل امام رضا(ع) برگزار شد.

 

این گزارش می افزاید؛ عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و علاقمندان زیارت بارگاه ملکوتی آن حضرت در حالی که سیاهپوش بودند با شرکت گسترده در دستجات و آئین های عزاداری، در غم جگرگوشه حضرت فاطمه (س) و شهدای کربلا به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.


مردم در شهرهای مختلف یاسوج، گچساران، دنا، بهمئی، لنده، سوق، لنده، دهدشت، دیشموک و دیگر مناطق مختلف استان با راه اندازی دسته های عزاداری و زنجیرزنی در اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر سر و سینه زدند.

 

قرائت زیارت اربعین امام حسین(ع) با مداحی مداحان اهل‌ البیت(ع) و بیان روایاتی از کاروان اسرای کربلا از برنامه ‌های اجرایی اربعین حسینی در بقاع متبرکه و شهرهای این استان بود.

 

عده ای از مردم کهگیلویه وبویراحمد در مناطق مختلف استان نیز با توزیع نذری بین سوگواران عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشان دادند.


پایان پیام/

کد خبر 326097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha