استقرار یک هزار و 168 اکیپ راهداری در جاده های مواصلاتی سطح کشور

خبرگزاری شبستان: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از استقرار یک هزار و 168 اکیپ راهداری در جاده های مواصلاتی سطح کشور به منظور کمک به هموطنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، ابوالفضل صومعلو، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پیش از ظهر امروز( 1 دی) در مراسم تجلیل از راهداران استان اردبیل اظهار داشت: از این تعداد اکیپ راهداری 43 مورد ان در محورهای استان اردبیل استقرار یافته اند.


وی با بیان اینکه در استان اردبیل 9 گردنه برف‌گیر وجود دارد و 9 راهدارخانه در این مکان ها انجام وظیفه می‌کنند، افزود: طول آزاد راه‌های کشور 2 هزار و 165 کیلومتر و طول راه‌های اصلی 21 هزار و 324 کیلومتر است.

 

این مسئول، تعداد ناوگان مسافربری کشور را 88 هزار و 762 دستگاه و تعداد خطوط ریلی را 13 هزار و 61 کیلومتر بیان داشت.


صومعلو با اشاره به مسکن مهر و اینکه در سطح کشور 2 میلیون و 155 واحد مسکن مهر در دست احداث است، عنوان کرد: حدود 70 درصد واحدهای مسکن مهر کشور در مرحله اسکلت‌بندی و یک میلیون و 500 واحد آن نیز در مرحله نازک‌کاری است.


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر که استان اردبیل در بحث مسکن مهر جزو پنج استان برتر کشور است، گفت: می توان گفت که از 17 هزار واحد مسکن مهر استان اکثریت واحد ها در حال اتمام و بهره برداری است و تنها کمتر از 20 درصد آنها مشکلات انشعاباتی دارند.


8 فرودگاه بین المللی در کشور فعالیت می کند


این مقام مسئول با یادآوری اینکه 23 فرودگاه‌های داخلی و 8 فرودگاه‌های بین‌المللی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در سال 91 بیش از 25 میلیون مسافر از طریق حمل و نقل هوایی در سطح کشور و خارج از کشور جابجا شده‌اند.


صومعلو با بیان این که در استان اردبیل به ازای هر 106 خانوار 100 خانه وجود دارد که کمبود 6 درصدی را نشان می دهد، اضافه کرد: در سال 90 نزدیک به 77 درصد واحدهای استان بادوام، 15 درصد کم دوام و 8 درصد نیز بی‌دوام بوده است که وضعیت مطلوبی را در این حوزه نشان می دهد.


استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در بازگشایی راه‌های جاده‌ای در وضعیت برفی است


در ادامه این مراسم معراج ظهیری فرمانده پلیس راه استان اردبیل در سخنانی با بیان این خبرکه استان  اردبیل جزو سه استان برتر کشور در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است، بیان کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در بازگشایی راه‌های جاده‌ای در شرایط بارش برف است که این موفقیت را مدیون راهداران عزیزی است که از جان خویش برای کمک به هموطنان خود مایه گذاشته اند.


ظهیری با اشاره به این مطلب که در تابستان امسال نزدیک به 10 میلیون نفر وارد استان دارالارشاد اردبیل شده‌اند، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 300 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند و آمار فوتی امسال نسبت به سال گذشته کاهش 10 درصدی را نشان می دهد.


گفتنی است؛ تجلیل از راهداران نمونه و رژه ماشین‌های راهداری و اعزام آنها به مناطق برف‌گیر بخش پایانی این مراسم بود.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 325929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha