مکاتبه با وزیر فرهنگ در خصوص اپرای سعدی/اپرای سعدی در شیراز ساخته شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از مکاتبه قریب الوقوع با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اپرای سعدی خبر داد و گفت: سعی می کنیم اپرای سعدی در شیراز ساخته شود.

احمد همتی بوشهری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه بهروز غریب پور، کارگردان توانای اپرا در کشور در حال آماده سازی متن اپرای سعدی است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: امیدواریم بتوانیم رایزنی های لازم را برای اپرای سعدی انجام دهیم.


وی با تاکید بر اینکه از طریق وزارت خانه پیگیری های لازم را خواهم کرد که اپرای سعدی در فارس ساخته شود، یادآور شد: اعتبارات فرهنگی محدود شده، تامین آن برای استان سخت است و سعی می کنیم با هم افزایی از طریق استانداری و نهادهای فرهنگی تلاش می کنیم این کار را انجام دهیم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از مکاتبه قریب الوقوع با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اپرای سعدی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد روی بحث های فرهنگی و هنری و به ویژه استان فارس توجه ویژه دارد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه سعدی یک چهره بین المللی است که مصلح بوده است، تصریح کرد: در فارس متاسفانه کار جدی در خصوص سعدی انجام نشده است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه اندازی همایش "سعدی پیام آور صلح" در فارس خبر داد و اضافه کرد: دبیرخانه بین المللی این همایش در شیراز راه اندازی شده است.


وی با اشاره به اینکه در این مدت 2 برنامه در کشورهای پرتغال و مالزی داشتیم، تاکید کرد: در هر 2 کشور برنامه هایی که ما ارائه کردیم، تاثیر گذار بود چرا که خاستگاه ملی و مذهبی بود.


همتی بوشهری، علاقه مردم این 2 کشور به فرهنگ ما به ویژه شاعران به گونه ای بود که کتاب های دیوان حافظ 2 زبانه که از ایران با خود برده بودیم به سرعت به مردم ارائه شد.


وی فرهنگ ایرانی را در سایر کشورها تاثیر گذار دانست و اظهار داشت: سعدی اندیشه هایش در دنیا مطرح است و ما می توانیم با معرفی سعدی به عنوان پیام آور صلح، فرهنگ غنی خود را به رخ جهانیان بکشیم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه بحثی که استکبار در خصوص ایران و اسلامی هراسی از سوی استکبار مطرح می کند و ایران را حامی تروریست می داند، یک حرف نادرست است، افزود: اگر بتوانیم سعدی را به گونه ای که در خور شان این شاعر نامی است، به جهان معرفی کنیم، توانسته ایم چهره تابناک، صلح طلبانه و آزاد ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهیم.


وی افزود: ما زیر بار ظلم و ستم نمی رویم اما سابقه تاریخی ما نشان از صلح دارد.


پایان پیام/

کد خبر 326150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha