شهادت ریشه در فرهنگ عاشورایی حضرت امام حسین(ع) دارد

خبرگزاری شبستان؛ فرمانده بسیج عشایری کشور با بیان این که شهدا و رزمندگان با حضور و شهادت خود درس عزت و سربلندی را به ما آموختند، افزود: شهادت ریشه در فرهنگ عاشورایی حضرت امام حسین(ع) دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار مهدی جمشیدی، فرمانده بسیج عشایر کشور عصرامروز در یادواره سرداران و 108 شهید بخش سپیدار شهرستان بویراحمد انقلاب اسلامی ایران را حاصل خون شهدا دانست و اظهار داشت: فرهنگ جهاد و شهادت باید همچنان پویا و زنده باقی بماند.

سردار جمشیدی گفت:شهدای عزیز با نثار خون خود کشور ما را بیمه کردند و با شهامت خود امنیت و آسایش را برای این مرز و بوم به ارمغان آورند.

وی افزود: شهیدان والامقام انسان های با بصیرت و مؤمنان حقیقی بوده اند که برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشورمان از جان خویش گذشتند تا نظام اسلامی را حفظ کنند.

این مسئول بسیج عشایری کشور تصریح کرد:جانفشانی ایثارگران در دوران 8 سال دفاع مقدس موجب شد تا پرچم سبز علوی همواره به اهتزار درآمده و این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل شود.

جمشیدی به حماسه های جاودانه شهدا در دوران جنگ تحمیلی اشاره و عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس شهدای عزیزمان صحنه های شورانگیز و حماسی خلق کرده اند که باید برای نسل جوان ترسیم و بازخوانی شود.

وی خانواده شهدا را اسوه های صبر، مقاومت و پایداری دانست و تصریح کرد:حضور باشکوه مردم در این یادواره باعث تداوم روحیه ایثار و شهادت طلبی در جامعه و همچنین پشتیبانی و بیعت مجدد با ولایت فقیه و تداوم راه امام راحل و شهیدان سرافراز و گرامی داشت ایثار و دلاوری شهداست.

فرمانده بسیج عشایر کشور تاکید کرد: هر چقدر بر عمر پربرکت انقلاب اسلامی افزوده می شود یاد و خاطره شهدا بیشتر احساس شده و باید در تمام زمینه ها به یاد شهدا بود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری یادواره شهدا خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ های اثرگذار برای حفظ نام و اهداف شهیدان همین یادواره‌ هاست.

جمشیدی با بیان این که برگزاری چنین یادواره ‌هایی می ‌تواند پیام شهدا را به نسل های بعد منتقل کند،‌ بیان داشت: برگزاری یادواره‌ های شهدا باید بتواند پیام رزمندگان اسلام را به نسل امروز منتقل کند و سیره شهدا را بین نسل جوان ترویج دهد.

این مسئول گفت: ولایت مداری و بصیرت بالا از ویژگی های ممتاز رزمندگان و شهدای ما در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بود که توانستند با این روحیه در مناطق جنگی حضور پیدا کنند.


پایان پیام/

کد خبر 326436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha