نسل جوان حوزه هنری جلال آل احمد را از طریق شمس شناختند

نویسنده رمان نامیرا، اثر تقدیری سومین دوره جایزه جلال آل احمد با اشاره به نقش عظیم شمس آل احمد در شناساندن شخصیت حقیقی جلال به ایرانیان گفت: نسل جوان حوزه هنری جلال را از طریق شمس شناختند.

صادق کرمیار، نویسنده در پاسخ به این سئوال که آیا شهرت شمس به خاطر برادر بودن با جلال است یا ایجاد سبک تازه در نویسندگی است، به خبرنگار شبستان گفت: شناختی که از جلال آل احمد دارم از شمس ندارم، اما فکر می کنم تاثیری که زنده یاد شمس داشت بیش تر از دوران حیات جلال داشت.

 

وی یادآور شد: پس از انقلاب شمس آل احمد زمانی که هسته اولیه نویسندگان انقلاب با تاسیس حوزه هنری شکل گرفت، همکاری زیادی با این مرکز داشتند و تجارب ایشان در تربیت نسل نویسندگان جوان بسیار راهگشا بود.

 

کرمیار تصریح کرد: ایشان پس از درگذشت جلال تلاش های فراوانی برای معرفی و باز نشر آثار و اندیشه های جلال داشتند بنابراین اغراق نیست اگر بگوئیم که نسل نویسندگان جوان حوزه هنری از طریق شمس آل احمد، جلال را شناختند.

 

این نویسنده در پایان تاکید کرد: سرگذشت شگفت و ماجراجویی های جلال آل احمد برای همگان جالب است و اگر کسی چون شمس تجربیات و افکار این نویسنده را به ما منتقل نمی کرد ممکن بود که ما شناخت دقیقی درباره این نویسنده نداشته باشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 3265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha