تاکید امام جمعه اراک بر ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر ترویج سیره و منش اهل بیت(ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: مدیران بیشتر از اقشار مختلف مردم می توانند مروج سیره اهل بیت(ع) باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، (4 دی) در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان که در حسینه شهدای بیت وی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و ایام و سوگ و ماتم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: سیره و منش اهل بیت(ع) مسیر روشن و نورانی فراروی انسان ها بوده و حرکت در این مسیر ضروری است.


وی با اشاره به اینکه مدیران بیشتر از اقشار مختلف مردم می توانند مروج سیره اهل بیت(ع) باشند، ادامه داد: مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی باید با عمل به تعالیم الهی و بکارگیری آن در کار و زندگی خود زمینه را برای موفقیت و پیشرفت در عرصه های مختلف فراهم آورند.


امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به ترویج مکاتب و فرقه های خرافی در جامعه اشاره کرد و افزود: این امراز توطئه های دشمنان است که دشمنان اسلام، ایران و مذهب تشیع از 70 سال پیش شروع به ترویج وهابیت کرده اند.

 

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: ترویج هر چه بیشتر دین مبین اسلام و مذهب تشیع وظیفه ای همگانی است که دانشگاهیان، حوزویان و عامه مردم باید در این راستا تلاش کنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش نیروی انسانی را مهمترین عامل در راستای توسعه و پیشرفت جامعه دانست و گفت: باید با برنامه ریزی بلند مدت در راستای گسترش فرهنگ اسلامی و خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان تلاش شود.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه در حال حاضر ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف به ویژه بخش هسته ای نیازمند نیروی های متفکری است، ادامه داد: وجود نیروهای خوش فکر، خلاق و اندیشمند راهی برای تصمیم گیری، تصمیم سازی و برنامه سازی در سطح کلان است.


پایان پیام/

کد خبر 326620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha