موسسه ریحانه اردبیل از هزار و 500 بیمار سرطانی حمایت می کند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل گفت: حمایت موسسه ریحانه استان اردبیل از هزار و 500 بیمار سرطانی کار بزرگ و ارزشمندی است که حمایت بیشتر خیرین و افراد خیرخواه را در این زمینه می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان، پیش از ظهر امروز(4 دی) در مراسم تجلیل از داوطلبان سازمان هلال‌احمر استان اردبیل، اظهار داشت: حضور فعال و  موثر سازمان هلال‌احمر در کارها و امور خیریه می‌تواند به عنوان پشتیبان برای مؤسسه‌های خیریه‌ محسوب شود.


وی با بیان اینکه عقلانیت و عواطف، زیبایی‌های جامعه مدنی و بشری هستند، افزود: در این بین ما باید مواظب باشیم چراکه اگر استخدام عواطف برای اهداف سلطه‌جویانه و استعمارگرایانه باشد نتیجه آن بدترین نوع جنایات است که ما امروز نمونه‌های آن را در کشورهای مختلفی همچون سوریه می‌بینیم.


امام جمعه اردبیل، بزرگترین وظیفه جمعیت هلال احمر در کنار امدادرسانی را تسکین آلام بشری بیان کرد و اظهار داشت: سازمان هلال‌احمر باید به مدرسه‌ای تبدیل شود که از آن انسان‌هایی با شخصیت های بزرگ تربیت شود و مردم باید افتخار کنند که عضو این نهاد مردمی و خیرخواهانه می‌شوند.


حجت الاسلام عاملی با اعلام اینکه بر ما وظیفه است تا لحظات ناپایدار عمرمان را با کارهای نیک و خیرخواهانه به لحظات پایدار و ماندگار تبدیل کنیم، تصریح کرد: امدادرسانی در جای خود امری بسیار مهم و ارزشمند تلقی می شود اما مشاهده شوق، معرفت و عطوفت انسان در کمک به همنوع خود، ارزشی دو چندان و ثواب معنوی بسیار دارد.


هم‌اکنون 300 بیمار 'ام اس' داریم که باید از آنها حمایت شود


نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه هم‌اکنون 300 بیمار 'ام اس' داریم که باید از آنها حمایت شود، ادامه داد: فعالیت موسساتی که در جهت درمان بیماران سرطانی و ام اس که می تواند به از هم پاشیدن خانواده ها و فلج شدن جامعه بیانجامد، باید بیش از پیش در جامعه افزایش یابد.


وی، تحکیم بنیان خانواده ها را ضرورتی برای بقای جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: پرورش عواطف زیبای انسانی و بیرون رفتن از منافع شخصی منجر به بلوغ فکری و ارزشی می شود و لازم است که این امر در بدنه نهادهایی مانند هلال احمر نهادینه شود تا نفع آن را مردم جامعه احساس کنند.


حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه لازم است از همه موسسات خیریه و عام المنفعه فعال در این زمینه قدردانی و تجلیل شود، خاطر نشان کرد: باید با چشم بصیرت دید که دنیا چگونه بی رحمی خود را نشان می دهد به طوری که از 70 کشور مختلف، تروریست وارد سوریه می کنند و وظیفه ما نیز این است که از این ظرفیت ها در جهت مثبت استفاده کرده و با تاثیر گذاشتن بر عواطف پاک انسانی یاریگر افتادگان و مظلومان باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 326671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha