رسانه اثرگذارترین ابزار برای ترویج فرهنگ وقف/ تربیت 7 هزار حافظ قرآن

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: رسانه اثرگذارترین، مهمترین و ارزشمندترین ابزاری است که می توان از طریق وقف را در جامعه نهادینه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی پیش از ظهر امروز (5 دی) در نخستین همایش استانی وقف و رسانه که در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد، بیان کرد: در سال جاری شاهد برگزاری نخستین همایش وقف و رسانه در استان هستیم و باید از ظرفیت رسانه ها کمک بگیریم تا فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنیم.
 

وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه به تنهایی از عهده اداره کل اوقاف برنمی آید و باید همه دست به دست هم دهند تا این فرهنگ اسلامی در میان مردم ترویج یابد.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: رسانه اثرگذارترین، مهمترین و ارزشمندترین ابزاری است که می توان از طریق آنها این سنت حسنه را نهادینه کرد و از نظر ما کاربردی ترین روش برای احیای این سنت حسنه، رسانه ها هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مردم در ارتباط هستند.
 

وی عنوان کرد: مردم توجه ویژه ای به اخبار رسانه ها و مطبوعات دارند و رسانه ها نیز می توانند قدرت تحلیل مردم را بالا ببرند و شفاف سازی کنند و در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف گام های موثری را بردارند و رسالت خبرنگاران نیز اقتضا می کند تا عملکردی که در زمینه این سنت حسنه است را به جامعه اسلامی منعکس کنند.
 

حجت الاسلام نوروزی خاطر نشان کرد: ما در ارتباط با تعالیم دینی نظیر نماز و روزه فرهنگ سازی می کنیم و باید برای مقوله وقف نیز این فرهنگ سازی صورت گیرد و اگر بخواهیم کار ماندگاری را انجام دهیم باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنیم و صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها می توانند در این راستا به ما کمک کنند.
 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این اداره کل برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اظهار کرد: در راستای تحقق فرمایش رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برنامه های ملی و مذهبی را در جوار بقاع برگزار می کنیم و در کنار این برنامه های اصلی، طرح های مختلفی نظیر طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی، کنگره امامزادگان، ترتیل خوانی قرآن و غیره نیز در جوار بقاع متبرکه اجرا می شود.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین توضیح داد: یکی از طرح های دیگر تربیت حافظان قرآن کریم است که مقام معظم رهبری فرمودند باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم که 7 هزار نفر در این طرح شرکت کرده و ساماندهی شدند.
 

وی اعلام کرد: اعزام مبلغ از محل عواید موقوفات، برگزاری نمایشگاه و ایستگاه های همه واقف باشیم، کمک به بیش از 50 هیئت مذهبی در ایام شهادت امام حسین (ع)، برگزاری همایش های مختلف نظیر همایش ردپای سه ساله، اهدای 110 مورد جهیزیه به جوانان بی بضاعت، ساخت و تولید مستند هفت امامزاده و غیره از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل است.
 

حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: در حوزه حقوقی و ثبتی نیز 13 دادنامه قطعی به نفع موقوفات گرفته ایم که اقدامی ارزشمند در راستای احیای موقوفات و مبارزه با موقوفه خواری است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 326940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha