دومین همایش«وقف و رسانه» در مشهد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: دومین همایش«وقف و رسانه» عصر امروز با حضور جمعی از فعالان رسانه ای در محل تالار نور مشهد برگزار و از برگزیدگان این همایش تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام علی نهاوندیان، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، عصر امروز(7 دی) در دومین همایش وقف و رسان، اظهار داشت: مباحث مختلفی در جلسات و کمیته های گوناگون در زمینه وقف مورد بازخوانی قرار می گیرد و رسانه می تواند توجه در موضوعات آن جلسات داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه زیرساخت های تعامل نهادها و سازمان های مختلف با مبحث وقف را باید متولی امور وقف یعنی سازمان اوقاف و امور خیریه فراهم کند، بیان کرد: برخی از زوایای پنهان حوزه وقف قابل بحث و طرح و ساخت برنامه و مستند است.


حجت الاسلام نهاوندیان تاکید کرد: دستگاه متولی برگزاری چنین جلساتی در خصوص مباحث و برش هایی که می تواند رسانه به آن بپردازد و نسبت به آن ها سرمایه گذاری داشته باشد را بازگو نماید.


وی خاطر نشان کرد: رسانه وقفی و یا هنر وقفی نگاه جدیدی است که خود آن نیز منبع سرمایه گذاری دیگری است.


بنابرگزارش شبستان در ادامه کوروش شجاعی، مدیر مسئول روزنامه خراسان با اشاره به اینکه اگر وقف و یا هر امر مهم دیگری در زندگی مردم جاری نشود و مردم آثار آن را درک نکنند آن کار به نتیجه نخواهد رسید،گفت: این وظیفه رسانه هاست که وقف را در زندگی مردم به جریان در آورند.


وی با بیان اینکه وقف صدقه جاریه و مبدع آن اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: اگر با نگاه هنرمندانه و قلم نویسندگان این سنت حسنه در ذهن مخاطب احیا شود این امر نیز به گونه ای وقف محسوب می شود.


وی تشکیل کمیته ای برای حوزه وقف و ترویج فرهنگ آن در جامعه ضروری دانست و تاکید کرد: رسانه ای مانند روزنامه می تواند هر ماه ستونی را به ارزش وقف و ترویج فرهنگ آن اختصاص دهد تا با هنر قلم نویسندگان مردم در این حوزه اقناع شوند.


پایان پیام/
 

کد خبر 327529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha