همایش وقف و رسانه همزمان با هفته وقف برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری همایش " وقف و رسانه " در روز شنبه (7 دی) خبر داد و گفت:در این همایش آثار برتر تولید شده در بحث وقف در حوزه مطبوعات و رسانه ها معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ظهر امروز(4 دی) در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هفته وقف در هفته آخر ماه صفر قرار داده شد، اظهار کرد: در هفته آخر ماه صفر اوج احساسات مردم نسبت به اهل بیت(ع) است و یکی از بزرگترین سرمایه های ماندگار وقف است که به همین مناسبت هفته آخر ماه صفر به نام هفته وقف نامگذاری شده است.


وی با بیان اینکه متاسفانه در محافل عمومی و اجتماعی بحث وقف نسبت به گذشته کم رنگ شده است، افزود: حوزه خبر و رسانه ها باید بیش از وضعیت فعلی نسبت به وقف توجه داشته باشند تا بحث وقف جایگاه خود را در جامعه به دست آورد.


حجت الاسلام گنابادی نژاد اشاره ای به اهم برنامه های هفته وقف داشت و ابراز کرد: برگزاری 60 نشست علمی صنفی در 19 شهرستان استان و در مشهد با هدف مرور، بازخوانی و توجه به ظرفیت های وقف و شناسایی و پشتیبانی از ظرفیت های موجود در این حوزه یکی از مهم ترین اقدامات در هفته وقف است.


وی از برپایی 48 ایستگاه با عنوان " همه واقف باشیم" در سطح استان خبر داد و بیان کرد: در این ایستگاه ها به علاقه مندان مشاوره و راهنمایی های لازم جهت موضوعات مرتبط با وقف داده می شود و اینکه افراد در زمینه وقف چه مراحلی را باید طی کنند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به برگزاری همایش " وقف و رسانه " در روز شنبه (7 دی اشاره کرد و تصریح کرد: در این همایش مجموع آثار تولید شده در بحث وقف در حوزه مطبوعات و رسانه ها شامل آثار مکتوب وسایبری، عکس و فیلم نامه مورد ارزیابی قرار می گیرد و آثار برتر معرفی خواهند شد.


وی به برپایی 30 ایستگاه استقبال و پذیرایی از زائران پیاده با عنوان " قدم های آسمانی تا امام مهربانی" اشاره ای داشت و تاکید کرد: پایگاه های استقبال از زائران در 19 شهرستان به طور شبانه روزی تا پایان ماه صفر فعال خواهند بود که محل هماهنگی و ساماندهی این ایستگاه ها در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان واقع است و روند رسیدگی و مدیریت این ایستگاه ها را به عهده دارد.


حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه در طول مسیر کاروان های زائران پیاده 96 پایگاه استقبال از زائران در 30 امامزاده سطح استان و مابقی در 5 استان همجوار در خصوص اسکان زائران پیاده خدمات رسانی می کنند، خاطر نشان کرد: حسینیه ها و زائرسراهای در سطح شهر مشهد نیز آمادگی اسکان زائران کاروان های پیاده را دارد.


وی از برپایی نمایشگاه هفته وقف در مجمتمع آیه ها خبر داد و بیان داشت: محتوا این نمایشگاه بررسی اهم فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در دو سال گذشته است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در 15 شهرستان استان با هماهنگی ائمه جمعه شهرستان ها از ظرفیت سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در خصوص پرداختن به موضوع وقف استفاده شده است.


وی اشاره ای به برگزاری مراسم روز رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در بقاع متبرکه داشت و اذعان کرد: در روز اول ماه ربیع الاول نیز مراسم غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه در سال 90 در سطح خراسان رضوی تعداد 130 وقف جدید را شاهد بودیم، گفت: در سال گذشته این تعداد به 205 مورد و در 9 ماهه ابتدایی سال جاری نیز 113 وقف جدید به ثبت رسیده است.


وی با اشاره به این مطلب که در سطح استان 7 هزار رقبه تصرف شده فاقد سند اجاره ای وجود دارد، گفت: تا پایان سال جاری از مجموع 100 هزار رقبه اجاره ای و موقوفی، سند اجاره ای 14 هزار مورد از آن ها به اتمام می رسد که متصرفان آن ها باید نسبت به تمدید سند این رقبات اقدام نمایند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از اولویت های خراسان رضوی و به طور ویژه شهر مشهد پرداختن به بحث قرآن است و در این زمینه استعدادهای خوبی نیز دارد، تصریح کرد: متاسفانه کمترین موقوفات مربوط به قرآن است.


وی تاکید کرد: مشهد دومین حوزه علمیه جهان اسلام را داراست که باید نیازهای آن به عنوان پشتوانه دینی و ارزشی مردم در کنار وقفیات برطرف شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 326640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha