حضور قریب به یک هزار ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب فارس

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از حضور قریب به یک هزار ناشر در نمایشگاه کتاب استان خبر داد و گفت: در نمایشگاه امسال 40 غرفه به ناشران خارجی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، احمد همتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در شیراز امروز(8دی) در جمع خبرنگاران گفت: بصیرت با کتاب ارتباط تنگاتنگ دارد و هرچه میزان مطالعه و کتابخوانی مردم یک جامعه بیشتر باشد، بصیرت نیز افزایش می یابد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم تقارن برپایی نمایشگاه هفته کتاب در این ایام به بصیرت افزایی منجر و تامین معاش جسمی با تامین غذای فکری همراه شود.


این مقام مسئول، زمان برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب فارس را عصر 14 دی ماه اعلام کرد و گفت: این مراسم با حضور آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در محل دائمی نمایشگاه های فارس در شهرک گلستان برگزار خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه قریب به یک هزار ناشر در نمایشگاه کتاب شرکت کرده اند، خاطرنشان کرد: امسال نمایشگاه به صورت بین المللی برگزار می شود و 40 غرفه در سالن ملاصدرا به ناشرین خارجی اختصاص یافته است.


همتی افزود: قرارگرفتن غرفه ها به صورت موضوعی است و سالن سرو به عرضه کتاب های مذهبی، تاریخ اسلام و حوزوی، سالن نرگس به کتاب های کودک و نوجوان، سالن بهار به کتاب های دانشگاهی، سالن ملاصدرا به کتاب های خارجی و حوزه هنر و سالن حافظ به کتاب های عمومی نظیر کمک درسی، تاریخی، سیاسی و غیره اختصاص یافته است.


این مقام فرهنگی با اشاره به برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب فارس گفت: برگزاری نشست های نقد کتاب، حوزه عفاف و حجاب، مشاوره کتاب و کتابخوانی، مسابقه کتاب با اهدای هدیه به 12 نفر در هر روز، رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس از آثار انتشارات آسمان هشتم از برنامه های جنبی نمایشگاه است.


وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار مربوط به نمایشگاه، خاطرنشان کرد: استقبال مردمی منوط به بسترسازی رسانه ای است و اطلاع رسانی است که اصحاب رسانه، خبرنگاران و عکاسان خبری و نیز صدا و سیما در این زمینه همیشه به طور شایسته عمل کرده اند.


پایان پیام/
 

کد خبر 327965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha