گناه بزرگ فتنه گران تهمت به نظام است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری 88 را اوج مردم سالاری دینی و افتخاری بزرگ دانست و اعلام کرد: گناه بزرگ فتنه گران تهمت به نظام است.

دکتر غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سفر خود به گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با واکاوی فتنه 88، اظهار کرد: ظاهر قضیه این است که عده ای به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند.


مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: اعتراض به نتیجه انتخابات امر غریبی نیست و در بسیاری از نقاط دنیا نامزدی که برنده نشده اعتراض می کند و قانون هم حق اعتراض به او داده است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: قانونی که زمینه حضور نامزدها را در رقابت های انتخاباتی فراهم کرده، راه اعتراض را نیز نشان داده است و اگر کسی اعتراض دارد باید از راه قانونی آن وارد شود.


وی با بیان اینکه در سال 88 با پدیده عجیبی در انتخابات ریاست جمهوری ایران روبرو بودیم، اظهار کرد: بعضی از نامزدها که در تبلیغات انتخابات دم از قانون و قانون گرایی زده، نجات کشور را در قانون مداری می دانستند و رقیب خود را به قانون شکنی متهم می کردند از روز انتخابات، قانون شکن شدند.


حداد عادل اضافه کرد: در هیچ جای دنیا سراغ نداریم قبل از شمارش کامل آرا یکی از نامزدها با دعوت از اصحاب رسانه به تمام دنیا اعلام کند با فاصله زیاد برنده شده ام و با اعلام نتایج، طرفداران را به بهانه اعتراض به نتیجه انتخابات دعوت به حضور در خیابان ها و اعتراض کند.


وی با اشاره به تعجب مردم از اعتراضات و تخریب اموال عمومی، اظهار کرد: مردم انتظار داشتند برنده و بازنده، این انتخابات باشکوه را پیروزی تلقی کرده و جشن بگیرند چون 85 درصد واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.


انتخابات ریاست جمهوری 88 اوج مردم سالاری دینی بود


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری 88 را اوج مردم سالاری دینی و افتخار بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: این انتخابات نشان داد که کشور ما دموکراسی را که غرب از آن دم می زند به شکل اسلامی داریم و از آنان پیش تریم.


وی اذعان کرد: سران واصحاب فتنه اجازه ندادند طعم شیرین این انتخابات باشکوه را مردم ایران بچشند.


مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری خطاب به سران فتنه مبنی بر توقف اردوکشی های خیابانی، گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند ممکن است شما شروع کننده این اردوکشی ها باشید اما وقتی شروع شد معلوم نیست بتوانید تمامش کنید و کار از دست شما در می رود.


تقلب در انتخابات بهانه ظاهری فتنه 88


وی تصریح کرد: بهانه ظاهری غوغا و فتنه 88 تقلب در انتخابات بوده اما مدعیان این ادعا و کسی که غیرقانونی اعتراض می کرد، سندی عرضه نکردند. از راه غیر قانونی وارد شدند و مردم را به صورت غیرقانونی به خیابان ها کشاندند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گناه بزرگ فتنه گران را تهمت به نظام دانست و گفت: فتنه گران نظام را در چشم مردم دنیا بدنام کردند.


وی با باطل خواندن شعار اسلام خواهی، نزدیکی با آرمان امام(ره) و وطن دوستی فتنه گران، اظهارکرد: مردم وقتی دیدند فتنه گران در ماه رمضان سیگار به لب و در حال آشامیدن آب هستند، بر خلاف آرمان امام(ره) شعار نه غزه، نه لبنان سر می دهند و در بیانیه 13 آبان برخلاف موازین وطن دوستی حرفی از تسخیر لانه جاسوسی نمی زنند، به بی بصیرتی خواص ایمان آوردند.


نقش غرب و استکبار جهانی در فتنه


حداد عادل، در خصوص نقش غرب و استکبار جهانی در پیدایش فتنه اعلام کرد: آمریکایی ها سال هاست شیوه ای به نام انقلاب نرم برای سرنگونی حکومت های مخالف خود طراحی کرده اند.


وی اضافه کرد: آمریکا به جای کودتای نظامی مانند کودتاهای دهه 60 و 70 در کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای جنوبی که بدنامی زیادی برای آمریکا داشت، در انقلاب نرم مردم را وارد صحنه می کند تا در جهت آنان عمل کنند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به شباهت فتنه 88 با انقلاب های نرم و مخملی اجرا شده در گرجستان و اکراین اشاره کرد و گفت: از خصوصیات این انقلاب های انتخاب یک رنگ به عنوان سمبل بود که در اکراین رنگ نارنجی و در فتنه 88 رنگ سبز نماد فتنه گران بوده است.


وی اعتراض به نتیجه انتخابات را شباهت دوم انقلاب های نرم اجرا شده توسط آمریکا و فتنه 88 دانست و گفت: در این نوع اعتراضات احساسات مردم تا جایی که ممکن است تحریک می شود و در گام بعدی با ادعای تقلب مردم را با همان انرژی در مقابل دولت قرار می دهند.


مشاور عالی مقام معظم رهبری، شادمانی غربی ها را از اعتراضات نشان دهنده دست داشتن خارجی ها در فتنه 88 خواند و خاطرنشان کرد: نگاهی به برنامه های شبکه های غربی در زمان فتنه 88 نشان می دهد که چقدر نتیجه انتخابات و حوادث بعد از آن برای غرب حساس بوده و به داخل و خارج کشور القا می کردند که مردم علیه انقلاب قیام کرده اند.


خواص بی بصیرت بخشی از مدیریت فتنه بودند


وی افزود: خواص بی بصیرت بخشی از مدیریت فتنه بودند و عده ای هم آگاهانه می دانستند چه می کنند و آب به آسیاب دشمن می ریختند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش رسانه ملی در پیدایش حماسه 9 دی، اظهار کرد: رسانه ملی در همه انتخابات نقش خود را به خوبی ایفا کرد.


وی یادآور شد: یکی از کارهای بخش انگیز رسانه ملی برگزاری مناظره نامزدها برای اولین بار بود که متاسفانه رفتار خوبی از برخی نامزدها دیده نشد که با تذکر مقام معظم رهبری هم همراه شد و مقصر این رفتارها رسانه ملی نبود.


آگاه سازی، نقش رسانه ملی در خلق حماسه 9 دی


حداد عادل، مهمترین نقش رسانه ملی در خلق حماسه 9 دی را آگاه سازی مردم دانست و گفت: بعد از تمدید مهلت 10 روزه رسیدگی به شکایات از سوی شورای نگهبان به 15 روز، هیئت 6 نفره ای از سوی شورای نگهبان انتخاب شدند که واسطه بین شورا، نامزدها و مردم باشند و هر صندوقی که معترضین به آن مشکوک هستند مقابل دروبین رسانه ملی بازشماری شود.


وی اضافه کرد: حضور صدا و سیما در آگاه کردن مردم راه گشا بود و فتنه گران چون دلیل و سندی بر تقلب نداشتند به میدان نیامدند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: صدا و سیما اتفاقاتی که در روز قدس، 13 آبان، 16 آذر و روز عاشورا فتنه گران مجری آن بودند را به مردم انتقال داد و با نشان دادن عمق فاجعه باعث شد مردم ماهیت جریان فتنه را بشناسند.


وی افزود: مردم با کمک آنچه در صدا وسیما دیدند متوجه شدند فتنه ماجرای رقابت دو نفر در انتخابات نیست، تقابل عده ای با انقلاب، نظام، قانون اساسی و مهمتر از همه مقابله با اسلام است.


مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه بر فرض اینکه کسی در جریان رقابت سیاسی با رقیب خود اختلاف پیدا کند باید به امام حسین(ع) اهانت نکند، اظهار کرد: عده ای در جریان فتنه 88 به خیابان ریختند و با آتش زدن خیمه عزاداری امام حسین(ع) با مقدس ترین سرمایه مردم این کشور که عشق به حسین(ع) است در افتادند.


وی با اشاره به بصیرت مردم گیلان و لزوم قدردانی از بصیرت محوری رفتار مردم گیلان گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون نظام جمهوری اسلامی از مردم گیلان و مردم گیلان دغدغه و مشکلی نداشته است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: گیلانی ها مشکلات و کمبودها را با بزرگواری و وفاداری برطرف کردند و در جبهه های دفاع مقدس قهرمانی های بسیاری نشان دادند.


وی تاکید کرد: سابقه تاریخی و ریشه دار بودن دین در گیلان خود را قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب و سال های بعد از انقلاب خود را نشان داده است.


حضور 35 ساله در مدرسه انقلاب، رمز بصیرت محوری مردم


حداد عادل، حضور 35 ساله در مدرسه انقلاب را رمز بصیرت محوری مردم خواند و گفت: مردم ما رشد فکری داشتند که انقلاب را به پیروزی رساندند و پاداش خود را به صورت رشد بیشتر دریافت کردند.


وی اعلام کرد: مردم بصیرت خود را از اسلام گرفتند و با مشاهده فداکاری شهدا و مقایسه کشور خود با وضعیت کشورهای منطقه و جهان که آغوش خود را به سوی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس باز کرده اند، از انقلاب و اسلام حمایت می کنند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: مردم ما 35 سال است دارند طعم شیرین استقلال و آزادی را می چشند و حاضر نیستند انقلاب خود را با فتنه وغوغا از دست بدهند.


پایان پیام/

کد خبر 327990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha