هفته وقف؛ بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه

خبرگزاری شبستان:سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت:هفته وقف؛ بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه است.

حجت الاسلام علیرضا محلوجی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان اظهار داشت: وقف سنت حسنه ای است که مورد تاکید ائمه و معصومین(ع) بوده و با استناد به اسناد تاریخی می توان دریافت که همه امامان و معصومین(ع) ما واقف بوده و همواره از اموال و دارایی های خود برای ترویج دین مبین اسلام و ارزش های اسلامی وقف می کرده اند.

 

وی افزود:واقفان با وقف بخشی از دارایی ها و اموال خود علاوه بر اینکه روح و جان خود را تزکیه می کنند زمینه تعادل در اقتصاد جامعه را نیز فراهم می آورند.

 

حجت الاسلام محلوجی گفت: وقف از اعمال حسنه ای است که اجرای آن موجب احیای بسیاری از ارزش ها و حذف آسیب های مختلف اجتماعی می شود.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل از برپایی نمایشگاه "همه واقف باشیم" در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) خبر داد و گفت: این نماشگاه همزمان با هفته وقف با هدف ترویج و تبیلغ فرهنگ وقف و اطلاع رسانی از فعالیت های صورت گرفته در خصوص وقف در حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) دایر می شود.


وی افزود: در این نمایشگاه آشنایی با احکام و مسائل وقف، پاسخگویی و مشاوره در خصوص مسائل اوقافی، محصولات و عملکرد اداره اوقاف با محوریت اطلاع رسانی، نمایشگاه عکس بقاع و معرفی قابلیت ها و امکانات فرهنگی بقاع شهرستان و امکانات نرم افزاری و فرهنگی امامزاده های شهرستان، روند پیشرفت پروژه های عمرانی در موقوفات و امامزاده های شهرستان ارائه شده است.

 

وی افزود: این نمایشگاه از امروز تا "15دی " در ضلع شرقی صحن جنوبی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) دایر است.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 328209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha