فرهنگ وقف یکی از موثرترین و کلیدی ترین ارزش های دینی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: فرهنگ وقف یکی از موثرترین و کلیدی ترین ارزش ها و سنت ها در دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی (9 دی) در همایش وقف و رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت 28 صفر، رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) گفت: تبین فرهنگ و سیره نبوی در جامعه اسلامی ضروری است.


وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف به عنوان یکی از موثرترین و کلیدی ترین ارزش های دینی در جامعه است، ادامه داد: هفته وقف فرصت مناسبی برای ترویج این فرهنگ وسنت حسنه الهی در جامعه است.


حجت الاسلام آیت الله عباسیان بیان کرد: انسانی که به تزکیه نفس رسیده باشد می تواند مال خود را در راه رضای خدا انفاق کند اما انفاق فقط مادی و گذشتن از مال دنیا نیست بسیاری از افراد با انجام کارهای خیر و خداپسندانه به این امر مبادرت دارند همانطور که شهدا نیز در راه آزادی میهمن اسلامی جان خود را وقف کردند.


وی وقف را ماندگار ترین صدقه دانست و ادامه داد: صدقات بسیار و با شکل های متفاوت در جامعه برای رفع نیازهای نیازمندان در زمان و مکان خاص وجود دارد اما وقف صدقه جاریه است که آثار و برکات آن سال های سال و برای افراد مختلف و امور خیریه می ماند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برپایی همایش وقف و رسانه را راهی برای تعامل هر چه بیشتر بین اوقاف و رسانه ها دانست و بیان کرد: این تعامل راهی در راستای آگاهی هر چه بیشتر از موقوفات و ترویج این فرهنگ به زبان رسانه ای در میان مردم است.


در ادامه این همایش قربانی جم، مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی نیزبه بیان سخنانی در رابطه با وقف و ترویج این سنت الهی در جامعه پرداخت و گفت: وقف را یادگار ماندگار است و رسانه ها در راستای ترویج این سنت حسنه نقش موثری دارند.


وی با بیان اینکه اصحاب رسانه، صاحبان قلم و فرهنگ می توانند با شناسایی مشکلات جامعه و ارایه راهکارهای مناسب برای رفع آن، به واقفان در راستای وقف های جدید و نیاز افرد کمک کنند، ادامه داد: کار رسانه ماندگار، اثرگذار و فراگیر است و اصحاب رسانه باید از این فرصتی که در درست دارند در راستای کمک به نیازمندان و رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.


پایان پیام/

کد خبر 328424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha