ولایت مداری اولین قدم معرفت انسان است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت اردبیل ولایت مداری را اولین قدم رسیدن انسان به کمال معرفت دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فروغی، امروز (10دی) در اجتماع هیئات مذهبی شهر تبریز که با حضور پیکر مطهر دو شهید گمنام در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، تصریح کرد: اساسی ترین نیاز انسان از آغاز تا انتهای خلقت، معرفت است انسان فطرتا می خواهد حقایق را بشناسد و با حقایق آشنا شود و با حقایق انس و الفت بگیرد.


وی افزود: دین به نیاز فطری انسان پاسخ می دهد، خداوند از طریق انبیا به انسان نشان داده که سرمایه درونی خود را در کدام راه هزینه کند.


امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر ضرورت پایداری در راه ولایت عنوان کرد: اولین قدم در راه معرفت انسان، ولایت مداری است، اگر انسان به غیر ولایت الهی رجوع کند، زیارت حج او نیز مقبول درگاه حق تعالی نمی شود.


استاد حوزه علمیه گفت: جامعه بشری برای رسیدن به آرامش، باید مسیر حرکت حقیقت را دنبال کند و قدم اول در این راه، شناخت خداست.


حجت الاسلام والمسلمین فروغی تاکید کرد: شناخت پیامبر خدا و شناسایی حجت پروردگار دیگر قدم های تکامل بشر در راه معرفت انسان است، تنها در این صورت است که انسان می تواند از چشمه انسانی در عالم بنوشد.


وی ادامه داد: بحران های جامعه بشری به دنبال عدم شناخت پروردگار حاصل می شود، انسان وقتی به کمال می رسد که در محور محبت پیامبر خدا حرکت کند.


امام جمعه موقت اردبیل خاطرنشان کرد: اگر انسان از محور ولایت فاصله بگیرد، هویت خود را از دست می دهد.


استاد حوزه علمیه همچنین تصریح کرد: سلمان و اویس قرنی نمونه هایی از انسان های ولایتمدار تاریخ هستند، اویس قرنی پیامبر را زیارت نکرده، اما در پیامبر محو بود، چرا که معرفت و محبت پیامبر را درک کرده بود.


حجت الاسلام والمسلمین فروغی عنوان کرد: عالم باید بر محور محبت پیامبر بچرخد که مقدمه و موخره آن محبت و معرفت الله است، در این صورت است که جامعه به جامعه عقلانی و روحانی تبدیل می شود.


وی با اشاره به اینکه طبق روایات اسلامی، محبت به اهل بیت(ع) و پیامبر اسلام، انسان را در بهشت با مقام پیامبر همنشین می کند، گفت: رمز محبت اهل بیت(ع) برای ایجاد وحدت است تا وحدت در محبت الهی برای جامعه بشری حاصل شود.


گفتنی است، در اجتماع هیئات مذهبی شهر تبریز، زیارتنامه از بعید قرائت شد و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیکر مطهر دو شهید گمنام تشییع شد.


پایان پیام/

کد خبر 328467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha