برگزاری «زیارت ازبعید» در شهرهای کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان؛ همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و سالروز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)مراسم« زیارت ازبعید» در شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و سالروز شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد، شورای هیئات مذهبی و حوزه علمیه های این استان مراسم عزاداری و سینه زنی برگزار کردند.

 

بنابراین گزارش؛ مردم در شهرهای یاسوج، گچساران، دنا، لنده، باشت، دهدشت، بهمئی، مارگون، دیشموک، پاتاوه، چرام و دیگر مناطق کهگیلویه وبویراحمد با حضور در دسته های عزاداری در سوگ آخرین پیامبر رحمت و مغفرت، حضرت محمد مصطفی(ص) و کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) به عزاداری و سوگواری پرداخته و سپس در مسجد جامع این شهرها و بخش ها مراسم «زیارت ازبعید» را قرائت کردند.

 

حضور پرشور مردم در مراسم معنوی و همراه با حزن و اندوه کهگیلویه و بویراحمد نشان از ارادت مردم این خطه از سرزمین پهناور ایران اسلامی به ائمه (ع) است که در تمامی صحنه‌ ها هم‌ پای با دیگر هم‌ وطنان به صحنه حضور می ‌آیند و ارادت به معصومین و امامان (ع) را نشان می ‌دهند.

 

گفتنی است،«زیارت نامه ازبعید» پیامبر گرامی اسلامی مخصوص روز رحلت آن حضرت بوده و دارای معارف و پیام هایی ارزشی و بلندی است که در جهت تقرب به رسول گرامی اسلام (ص) و کسب فضائل و مکارم اخلاقی از آستان آن حضرت نقش به سزائی در رشد و تعالی انسان دارد.

 

پایان پیام/

کد خبر 328493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha