اعطای 97 گواهینامه تخصصی آموزش قرآن کریم در مهران

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: 97 گواهینامه تخصصی قرآن کریم طی مراسمی به مربیان قرآنی شهرستان مرزی مهران اعطا شد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(11 دی) با بیان این مطلب، در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: این تعداد گواهینامه تخصص قرآن کریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی این شهرستان به مربیان قرآنی اعطا شده است.


وی، با بیان اینکه دوره آموزشی تربیت مربی قرآنی به مدت 8 روز و با حضور اساتید برجسته کشوری در شهرستان مرزی مهران برگزار شده است، افزود: این دوره آموزشی در تالار اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران با حضور 100 نفر از مربیان و فعالان قرآنی این شهرستان برگزار شد.


معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه این دوره تخصص برای اولین بار در تیر سال جاری برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این دوره ارتقای سطح آموزشی مربیان و مدیران موسسات قرآنی استان و ارتقای سطح دانش قرآنی آنان و بهره گیری از شیوه های نوین آموزش مباحت مختلف قرآنی به ویژه روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم بوده است.


چراغی پور، با بیان اینکه دانش‌افزایی و توجه به مهارت‌های فنی مربیان و فعالان قرآنی شهر ایلام، از دیگر اهداف این دوره اموزشی است، اظهار کرد: در پایان این دوره آموزشی به شرکت کنندگان پس از برگزاری آزمون و کسب حد نصاب لازم، گواهینامه معتبر آموزشی اعطا می شود.


وی، ابراز کرد: به دلیل استقبال گسترده مربیان قرآنی فعال در موسسات قرآنی این استان و دیگر مراکز فرهنگی و قرآنی، دومین دوره این کلاس های آموزشی نیز برگزار خواهد شد و در طول برگزاری این دوره آموزشی، کتب های آموزش قرآنی و بسته های فرهنگی و نرم افزارهای قرآنی به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.


معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: امید است با فعالیت های گسترده دفتر هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآن استان، شاهد رشد روز افزون حافظان قرآن کریم و افزایش سطح درک مفاهیم و معانی این کتاب آسمانی در بین جوانان باشیم.


پایان پیام/

کد خبر 328629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha