خون مسلمانان در رگ های ولگا گراد

خبرگزاری شبستان:کشتار شهروندان بی گناه توسط گروه های افراطی با نام دین که از سوی رژیم های چون عربستان سعودی حمایت مالی می شوند مسلمانان روسیه را با چالش های جدی رو به رو کرده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان،در اولین واکنش مسلمانان روسیه به حملات انتحاری تروریستی در ولگاگراد،شورای مفتی های روسیه و موسسه خیریه زکات اعلام کردند که مسلمانان خون و پول های خود را به قربانیان این حادثه اهدا خواهند کرد.
سرویس مطبوعاتی شورای مفتی های روسیه گزارش داد که کمک های مالی و خون اهدا شده از سوی مسلمانان به مسکو فرستاده شده تا از انجا به دست قربانیان حملات تروریستی ولگاگراد برسد.
در این گزارش آمده است:همچنین تیمی از داوطلبان مسلمان قرار است برای کمک به حادثه دیدگان به ولگاگراد بروند.
روز یکشنبه ایستگاه راه آهن شهر ولگاگراد،هدف انفجار انتحاری قرار گرفت که در طی آن حداقل 17 نفر جان خود را از دست دادند.
روز دوشنبه نیز انفجار  یک اتوبوس در شهر ولگاگراد موجب کشته شدن حداقل 17 نفر دیگر شد.
80 نفر نیز در این حملات انتحاری مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.
شورای مفتی های روسیه اعلام کرد: این وظیفه مسلمانان است که بر اساس دستورات دینی خود به یاری افرادی که نیازمند کمک هستند در شرایط سخت بشتابند.
یکی ازشهروندان ولگاگراد ،حوادث تروریستی اخیر را به کابوسی تشبیه کرده که معلوم نیست چه زمانی به پایان می رسد.
کمک های مسلمانان به قربانیان حادثه تروریستی ولگاگراد، البته بی ارتباط با اظهارات چند ماه پیش ولادیمیر پوتین در مورد نقش اسلام در جامعه روس نیست.
چند ماه پیش ،ولادیمیر پوتین،رییس جمهوری روسیه با مفتی های روس در یوفا دیدار کرد و گفتگویی در مورد همکاری دولت و سازمان های اسلامی بین آنها انجام شد.
در آن زمان پوتین هشدار داد که برخی از کشورها از از جنبش های رادیکال اسلامی در راستای منافع خود استفاده می کنند.
وی همچنین تاکید دارد که بسیاری برای تضعیف روسیه و ایجاد اختلاف در قلمروی این کشور از این جنبش های رادیکال استفاده می کنند.
به گفته پوتین،این حرکت ها که از خارج کنترل می شود برای ایجاد اختلاف در میان گروه های قومی در جامعه اسلامی و ایجاد نگرش های تفرقه افکنانه در مذاهب است.
رییس جمهوری روسیه اماخاطرنشان کرد که این مسئله هیچ ارتباطی با مسلمانان واقعی از جمله مسلمانانی که در روسیه زندگی می کنند،ندارد.
پوتین در این باره گفت: ایجاد یک تصویر مثبت از اسلام سنتی به عنوان بخش مهم معنوی از هویت همه روس ها لازم و ضروری است.
مقامات روسیه بر این اعتقادند که این کشور باید به سوی آینده ای برود که در آن اسلام به عنوان وسیله ای برای متحد کردن جامعه باشد و در حقیقت اسلام باید حامی پیشرفت و تحول در جامعه روسیه باشد.
اکنون مسلمانان روسیه در راستای تحقق این هدف به پا خواسته اند تا باکمک به قربانیان اقدامات تروریستی گروه های افراطی که عمدتا از سوی کشورهایی مانند عربستان سعودی مورد حمایت قرار می گیرند ثابت کنند که حساب آنها از حساب گروه های وهابی و تکفیری جداست. 

کد خبر 328667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha