مشارکت 26 مسجد و مدرسه در طرح زمستانی پلیس کردستان

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان از کاهش روند تصادفات دورن شهری طی 7 سال اخیر خبرداد و گفت: در طرح زمستان امسال 26 مسجد و مدرسه بزرگ استان نیز مشارکت خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، عارف قادرزاده رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: فرهنگ سازی در عرصه حمل و نقل و مشارکت نهادهای اجتماعی، فرهنگی و تشکل های مردم نهاد می تواند از بسیاری تلفات و معضلات اجتماعی جلوگیری کند.

 

وی افزود: خوشبختانه طی 7 سال اخیر شاهد کاهش تلفات دورن شهری بودیم و این مهم طی 9 ماهه نخست امسال نیز شاهد کاهش 5درصدی تلفات بوده ایم.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی از جمله مهمترین مکارم اخلاقی بوده و خوشبختانه مردم متدین و فرهنگی کردستان با احساس مسئولیت در این حوزه زمینه کاهش متداوم تلفات و تصادفات رانندگی درون شهری استان را فراهم کرده اند.

 

قادرزاده در ادامه سخنان خود از مشارکت 26 مسجد و مدرسه بزرگ استان در راستای اجرای طرح زمستانی خبرداد و افزود: امیدواریم در سایه مشارکت گسترده مردم استان شاهد کاهش تلفات رانندگی باشیم.

 

وی به پایان مهلت شش ماهه بخشش جرایم رانندگی تا 17 دی ماه اشاره کرد و از رانندگان وسایل شخصی و عمومی خواست که در سریعترین زمان ممکن برای پرداخت جرایم خود اقدام کنند.

 

قادرزاده همچنین از توجه ویژه راهنمایی و رانندگی به اقدامات پلیس مدارس خبرداد و افزود: باید رانندگان شخصی و عمومی به این مهم توجه نمایند که پلیس مدارس می تواند در مرکز استان جرایم 500هزار ریالی و در شهرستان ها جرایم 400هزار ریالی را اعمال نماید و به ترتیب نمرات منفی 3 و 5 نمره ای را برای وسایل نقلیه شخصی و عمومی اعمال نماید.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت رسانه ها و تشکل های مردمی شاهد کاهش هرچه بیشتر تصادفات و تلفات رانندگی در استان باشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 328734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha