حدیث سلسله الذهب مبیین ویژگی های رهبری جامعه اسلامی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به حدیث سلسله الذهب گفت: امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب ویژگی های رهبری جامعه اسلامی را برای مردم بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در ویژه برنامه مجموعه فرهنگی کربلا و محبان ولایت در اصفهان اظهار داشت: امام رضا(ع) نعمتی بزرگ برای کشور ما است و در دوران امامتشان نیز نقش موثری در ترویج معارف در کشور داشته است.


وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت های استفاده کردو تهدید ها به فرصت تبدیل شود، افزود: امام رضا(ع) از این حضورش در طوس برای ترویج معارف اهل البیت(ع) بهره برد و این تهدید دشمن را به فرصتی برای تبیین معارف اسلامی تبدیل کرد.


آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه ملت ما نیز باید تهدید های دشمنان را تبدیل به فرصت نمایند، تصریح کرد: تحریم ها فرصتی برای خودباوری و بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های داخلی در توسعه اقتصادی کشور و پیشرفت نظام است.


وی با اشاره به اهمیت رهبری در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: فتنه گران سال 88 تلاش خود را برای از بین بردن ولایت فقیه در کشور و مبارزه با آن جمع کرده بودند و در این مسیر توطئه و برنامه ریزی هایی به واسطه همکاری دشمنان خارجی داشتند.


وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب گفت: امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب ویژگی های رهبری جامعه اسلامی را برای مردم بیان کرد که عمق مطلب و محتوای این حدیث بسیار بلند و فراگیر است.


وی ادامه داد: بصیرت یک نیاز اساسی برای ما است و به واسطه بصیرت قادر به شناخت مرز بین حق و باطل در فتنه و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی خواهیم بود و قیام کربلا به عنوان یک دانشگاه بزرگ برای ما است که باید نمره خودمان را در آن بسنجیم.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به شخصیت استاد پرورش و شخصیت های بزرگ دیگر استان اصفهان همچون آیت الله مظاهری و امام جمعه اصفهان اشاره و تصریح کرد: باید قدردان چنین شخصیت های بزرگ باشیم و برای اسلام و قرآن باید چنین افرادی را تربیت کنیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 328865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha