کلمه لا اله الا اللّه برای ولایتمداران قلعه مستحکمی است

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به حدیث سلسله الذهب گفت: کلمه لا اله الا اللّه برای کسانی که ولایت دارند قلعه مستحکمی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق این هفته خود به شهادت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حدیث سلسله الذهب توسط امام رضا(ع) در نیشابور نقل شد که سلسله الذهب یعنی سند حدیث بسیار بالاست.


وی افزود: در این حدیث امام رضا(ع) می فرماید "کلمه لا اله الا اللّه قلعه محکم خداست که هر کس در این قلعه وارد شود دیگر آتش جهنم به او آسیبی نمی زند".


آیت الله مظاهری با اشاره به فرمایش امام رضا(ع) که در ادامه این حدیث می فرماید من شرط ورود به این قلعه هستم، تصریح کرد: کلمه لا اله الا اللّه برای کسانی که ولایت دارند قلعه محکمی است.


وی با بیان اینکه امام رضا(ع) جلساتی در طوس برای مردم داشت و فرهنگ و آموزه های شیعه را سرتاسری کرد، گفت: در یکی از این جلسات حدیث سلسله الذهب دیگری با همین موضوع نقل کرد که "ولایت امیر المومنین قلعه محکم خداست که هر کس وارد آن شود، مصونیت دارد".


وی توحید ذاتی، توحید عبادی و توحید افعالی را از ابعاد توحید برشمرد و افزود: توحید ذاتی را همه قبول دارند و ساده است ولی توحید عبادی و افعالی سختر و مهمتر است که توحید افعالی برای افراد خاص و اهل دل است که در این مرحله انسان در اینجا هیچ موثری را جز خدا نبیند.


رئیس حوزه علمیه اصفهان در خصوص توحید عبادی گفت: این مرحله از توحید ذاتی سختر و مهمتر اما از توحید افعالی آسان تر است که در این مرحله انسان باید فقط پیرو خداوند باشد و کسانی که پیرو خداهستند اما تبعیت از شیطان می کنند مشرکند و بت آن ها در درونشان است.


وی ولایت را نیز سه مرحله دانست و بیان داشت: اینکه امیرالمومنین را خلیفه بلافصل بدانیم و 12 امام بعد از پیامبر را بپذیریم یکی از ابعاد ولایت است و بعد دوم آن شامل شعار ولایت است که این موضوع در ایران وجو دارد و مناسبت های اهل البیت(ع) را گرامی میداریم و برای شادی ائمه(ع) شادی و برای عزای آن ها عزاداری انجام می دهیم.


وی مطابعت از اهل البیت(ع) را مرحله سوم ولایت معرفی و تصریح کرد: عقیده و شعار ولایت داشته و اعمال ما مطابقت با تشیع و ائمه داشته باشد که رستگاری از توجه به تاکیدات و توصیه های ائمه(ع) بدست می آید.


وی همچنین به سیره و حدیث از پیامبر اکرم(ص) و امام حسن(ع) نیز اشاره کرد و گفت: امام حسن(ع) در فرمایشی به کار برای دنیا و آخرت اشاره دارند که در این حدیث می فرماید "برای دنیایت چنان کار کن که انگار چندین سال زنده ای و برای آخرت چنان کار کن که انگار امشب شب اول قبرت است" که انسان باید جدیت و تلاش و کوشش برای دنیا و آخرت خود داشته و هر دو را آباد کند.
 

پایان پیام/

کد خبر 328964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha