ایجاد مراکز علمی و فضا سازی برای تحقیق و پژوهش ضروری است

خبرگزاری شبستان: عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: ایجاد مراکز علمی و فضا سازی برای تحقیق و پژوهش امری ضروری است.

علیرضا فقیهی، عضو شورای اسلامی کلان شهر اراک، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش گفت: پژوهش از امور مهم و ضروری است که افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان باید به آن بیشتر بپردازند.


وی فضاسازی و ایجاد مراکز علمی و آموزشی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مسوولان فرهنگی و آموزشی باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه حضور و اقدامات عالمانه در شهر ضروری است، ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات شورای شهر در این دوره تاسیس مرکز مطالعات و پژوهش در اراک است.


وی بیان کرد: دانش آموزان امروز آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند که باید در این راستا اقدامات موثر برای فراهم کردن زمینه تحقیق و پژوهش آنها فراهم شود.


عضو شورای اسلامی کلان شهر اراک  با بیان اینکه این اقدام تاکنون انجام نشده بود، افزود: برای تصمیم سازی و تصمیم گیری برای گام نهادن در مسیرهای پژوهشی نیازمند مراکز علمی و افراد فعال در این عرصه هستیم.


فقیهی خواستار حضور فرهنگیان و کلیه علاقمندان به پژوهش در این مرکز شد و اضافه کرد: حضور علاقمندان و تحقیق و پژوهش در بخش های مختلف گامی برای تولید محتوای علمی و ساخت شهری در شان شهروندان اراکی است.


وی بیان کرد: شهر اراک شهری با هویت فرهنگی، صنعتی و کشاورزی است اما به دلیل بی توجهی برخی در حال از دست دادن هویت های ملی و فرهنگی در سطح شهرهستیم.


عضو شورای اسلامی کلان شهر اراک، خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از این امر نیازمند حضور اقشار جامعه و تلاش برای حفظ کلان شهر اراک هستیم.


پایان پیام/

کد خبر 329224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha