فعالیت17 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور

خبرگزاری شبستان: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت 17 هزار کانون فرهنگ هنری در کشور خبر داد و گفت: این مراکز در راستای اهداف اسلام و انقلاب فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، امروز (14 دی) در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد براساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 71 راه اندازی می شوند.


وی با تاکید بر اینکه هر سال گرایش بیشتری به این مراکز از سوی جوانان را شاهد هستیم، افزود: در استان خراسان جنوبی نیز در طول چندسال اخیر شاهد رشد کمی و کیفی این مراکز هستیم.


دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به تفاهم نامه منعقد شده با استاندران طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی تنها استانی است که از نظر مساعدت استانداری، رتبه لازم را دریافت نکرده است.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در سال گذشته درخصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد، یادآور شد: حضرت آقا در این سفر تاکیدات فراوانی مبنی بر توجه ویژه به این مراکز داشتند.


حجت الاسلام سلیمانی به نقش استانداران در جلسات هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استانها اشاره کرد و افزود: استانداران؛ ریاست این جلسات را در استان ها برعهده دارند.


وی خواستار برگزاری جلسات هیات نظارت در استان خراسان جنوبی شد و گفت: برگزاری این جلسات کمک زیادی به رفع مشکلات حوزه مساجد می کند.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از فعالیت 10 هزار کتابخانه در مساجد کشور خبر داد و گفت: سالانه 4 میلیارد تومان کتاب با عناوین مختلف راهی کتابخانه های مساجد می شود.


وی خاطرنشان کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد؛ بهترین پایگاه در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و کاهش آسیب های اجتماعی هستند.


پایان پیام/
 

کد خبر 329240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha