ساماندهی موسسات قرآنی در انزلی/ شناسایی استعدادهای قرآنی در اولویت

خبرگزاری شبستان: مسئول جامعة القرآن شهرستان بندرانزلی با تاکید بر ساماندهی موسسات و مجموعه‌های قرآنی در این شهرستان، اظهار کرد: شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی از اولویت‌های جامعه القرآن انزلی است.

محبوب تازش، حافظ کل قرآن مجید و مسئول جامعة القرآن شهرستان بندرانزلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در نسل جوان، اظهار کرد: مجمع حافظان قرآن انزلی با کمک فعالان قرآنی استان نزدیک یکسال است که فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده است.


وی با بیان اینکه گسترش حفظ قرآن و پرورش مربیان کارآزموده از اهداف تشکیل این مجمع است، افزود: خوشبختانه تاکنون توانستیم مسیر خوبی را طی کرده و فرهنگ قرآنی را در شهرستان ترویج دهیم.


تازش ادامه داد: متاسفانه مسائل قرآنی و پرورش استعداهای قرآنی در انزلی مغفول مانده بود و در زمینه مسابقات قرآنی حرفی برای گفتن نداشتیم که سعی کردیم با شناسایی استعدادها و رشد و پرورش آنها این عقب ماندگی در سطح شهرستان را جبران کنیم.

 

وی با بیان اینکه شهرستان انزلی دچار ضعف آموزشی قرآن شده است، این ضعف را ناشی از نگاه ضعیف موسسات قرآنی به حفظ قرآن، عدم بازدهی حفظ و سختی کار موسسات قرآنی دانست.


این حافظ کل قرآن کریم، عدم سواد آموزشی، کارآیی و به روز نبودن معلومات مربیان را از دلایل ضعف موسسات قرآنی در انزلی اعلام کرد و بیان داشت: ما نتوانستیم آنگونه که باید در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم و عملکردمان در این خصوص بسیار ضعیف است.


وی اضافه کرد: با تشکیل مجمع حافظان قرآن انزلی درصدد هستیم تا با پرورش مربیان و استعدادیابی در این زمینه افراد خوبی را شناسایی کرده و آموزش دهیم تا بتوانیم با استان‌هایی مانند قم و مشهد رقابت کنیم.

 

تازش با اشاره به برنامه‌های مجمع حافظان انزلی گفت: این مجمع برنامه‌های یکساله، دوساله، سه ساله و چهارساله‌ایی را براساس نیاز شهرستان تدارک دیده و سعی کرده با برگزاری مسابقات متداول قرآنی هر چند ماه یکبار نگاه مردم را به این مسئله معطوف کند.

 

وی کمبود مربی قرآن را یکی از مشکلات عمده شهرستان انزلی دانست و افزود: در تلاش هستیم تا موسسات و مجموعه‌های قرآنی را سازماندهی کنیم چون به دلیل نبود ساماندهی، با عدم ثبات و پیشرفت مواجه بوده و در این زمینه ضعیف عمل کردند که با بررسی موسسات خوب کشوری و شناسایی نقاط قوت، طرح‌هایی را در انزلی اجرا کردیم.


مسئول مجمع حافظان قرآن شهرستان انزلی، شناسایی و پرورش استعدادها و معرفی آنها به آحاد مردم را از اقدامات مهم مجمع حافظان بندرانزلی دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه‌های مناسب، کارنامه خوبی را به نمایش بگذاریم و سازمان‌ها‌ و نهاهای مرتبط را با این موضوع درگیر کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 329306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha