افزایش 50 درصدی تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد کشور

خبرگزاری شبستان: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور از افزایش 50 درصدی تسهیلات اشتغالزایی این نهاد در سال جاری از بانک های عامل نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، مرتضی بوجار، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، امروز ( 14 دی) در نشست مشترک دستگاه های اجرایی مرتبط با اشتغال و موسسات کاریابی کردستان گفت: در سال جاری علی رغم تغییر دولت و مدیران اجرایی میزان دریافت تسهیلات امداد از بانک های عامل نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافت.

 

به گفته وی، در سال های 90 و 91 بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک های عامل برای توسعه خود اشتغالی دریافت شد.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، تعامل مستمر و مناسب با بانک ها را یکی از عوامل اصلی موفقیت طرح های خوداشتغالی دانست و برتلاش برای استعداد سنجی در زمینه اشتغالزایی برای خانواده‌های تحت پوشش تاکید کرد.


وی تصریح کرد: طرح‌های اشتغال باید با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته و همچنین توانایی‌ها و استعدادهای مددجویان شناسایی شده سپس اقدامات لازم انجام شود.


بوجار با تاکید بر ایجاد مشاغل خرد برای خانواده‌ها، افزود: مشاغل خرد دارای مزایای زیادی است و در اکثر کشورهای پیشرفته ایجاد اینگونه مشاغل و مشاغل خرد در اولویت قرار دارد وسرمایه گذاری آنان تنها برای بنگاه های بزرگ نیست.


وی تصریح کرد: براساس برنامه پنج ساله پنجم توسعه کمیته امداد مکلف است که هر سال 10 درصد از مددجویان امداد را از پوشش این ننهاد خارج کند.


این مقام مسئول اظهار داشت: بر این اساس در سال در سال 90 جشن اشتغال 80 هزار خانواده و سال گذشته نیز جشن100 هزار خانواده برگزار شد و امسال نیزباید 120 هزار خانواده از پوشش امداد خارج شوند.


وی با تاکید بر تلاش برای کارآفرینی، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته کارآفرینی از همان زمان ابتدایی آغاز می شود اما در کشور ما اینگونه نیست و لازم است در این راستا فرهنگ سازهای لازم انجام شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 329378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha