اشتغال بیش از 40 هزار نفر در حوزه فرش دستباف استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی استاندار یزد از فعالیت بیش از 40 هزار نفر در حوزه فرش دستباف استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا بابایی، معاون برنامه ریزی استاندار یزد، ظهر امروز ( 14 دی) در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 40 هزار نفر در حوزه فرش دستباف استان مشغول فعالیت می باشد، افزود: تهیه سند توسعه فرش دستباف، برگزاری المپیاد و نمایشگاه و اعطای 10 میلیارد تومان تسهیلات با بهره مناسب از جمله اقدامات در حوزه فرش دستباف است که در آینده صورت می گیرد.


وی بر لزوم ایجاد راه های دسترسی آسان به نمایشگاه های دائمی استان تاکید کرد و گفت: در آینده ای نزدیک هیات تجاری استان یزد به کشورهای امارات و لهستان جهت بحث و تبادل نظر اعزام می شوند.


بابایی با اشاره به جایگاه 11 استان در صادرات کشور در 8 ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: استان یزد در این مدت یک و 9 دهم درصد از سهم صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.


وی افزود: استان یزد در حال حاضر رتبه اول صادرات کاشی، خیار گلخانه ای و تابلو برق و رتبه سوم صادرات پسته و سنگ آهن را در سطح کشور در اختیار دارد.


معاون برنامه ریزی استاندار یزد از اختصاص 20 درصد از 5 درصد کل درآمد معادن سنگ آهن به همان استان خبر داد و گفت: ماده 55 بودجه سال 92 نشان دهنده این قانون است و در لایحه بودجه سال 93 نیز در تبصره 10 با رفع ابهامات این موضوع تکرار شده است.


وی افزود: یکی از دغدغه های مسئولان استان جذب بخشی از منابع بانکی سنگ آهن های بافق و چادرملو در بانک های استانی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 329398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha