برپایی نمایشگاه های کتاب استانی؛ کمک به اقتصاد صنعت نشر

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی نمایشگاه های کتاب استانی را کمک به اقتصاد صنعت نشر خواند و گفت: حضور ناشران برجسته در این نمایشگاه ها باعث کاهش فاصله ناشر و مولف با مخاطب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (14دی) در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس گفت: یکی از اهداف نمایشگاه های کتاب استانی که حدود یک دهه است که در استان های کشور اجرایی می شود، کمک به اقتصاد صنعت نشر است.


وی با اشاره به اینکه نشر یک حرفه مقدس محسوب می شود، تصریح کرد: کمک به اقتصاد مصرف کتاب یکی دیگر از اهداف برپایی چنین نمایشگاه هایی است که توجه به این مهم باعث افزایش سرانه مطالعاتی در کشور می شود.


صالحی با تاکید بر اینکه اختصاص هفت میلیارد و 500 میلیون ریال بن کتاب برای نمایشگاه کتاب فارس، باعث ارتقای دسترسی به کتاب از لحاظ اقتصادی می شود، یادآور شد: کتاب از جایگاه ویژه ای در فرهنگ سازی برخوردار است.


وی بر لزوم افزایش کیفیت نمایشگاه های کتاب استانی تاکید و تصریح کرد: این نمایشگاه ها نباید تنها به محلی برای عرضه کتاب های انبار شده ناشران بدل شود و ناشران برجسته با حضور در این نمایشگاه ها این احساس را در دل علاقمندان به کتاب در استان ها به وجود آورند که نمایشگاه های استانی با نمایشگاه کتاب تهران تفاوت چندانی ندارد چرا که حضور به موقع ناشران برجسته در نمایشگاه ها باعث کاهش فاصله ناشر و مولف با مخاطب می شود.


خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از کتاب نهج البلاغه نفیس خاندان اشرف الکتاب ارسنجانی که در اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی نگاشته شده است رونمایی شد، آثار دیگر این خاندان همچون یکصد جلد قرآن نفیس در موزه های گلستان، آستان مقدس رضوی، عتبات عالیات و کتابخانه ملک موجود است.


شایان ذکر است، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس از تاریخ 14 الی 20 دی در محل‌‌ نمایشگاه های بین المللی شیراز، واقع در شهرک گلستان این شهرستان بر پا خواهد بود.


پایان پیام/

کد خبر 329439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha