بیش از 800 عنوان کتاب در فارس چاپ شد/ رشد 21 درصدی نسبت به زمان مشابه

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی در 9 ماهه اول سال در فارس 803 کتاب منتشر شد که در مقایسه با سال گذشته 21 درصد رشد از خود نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، احمد همتی بوشهری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز (14دی) در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس با اشاره به اینکه همواره در دین مبین اسلام بر اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید فراوان شده است، گفت: امروزه باید تمام تلاش همه مسئولین در دولت تدبیر و امید در این باشد که کتابخوانی را توسعه و ترویج دهیم که باید کتاب جز مصارف روزانه و در سبد خانوارهای ایرانی قرار گیرد.


وی بر لزوم ایجاد سرای فرهنگی تاکید و تصریح کرد: یکی از وجوه متمایز جامعه انسانی وجه مطالعه است و توفیقات متعدد در زمینه های مختلف علمی در سایه کتاب و کتابخوانی به وجود می آید.


دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی در 9 ماهه اول سال در فارس 803 کتاب منتشر شد که در مقایسه با سال گذشته 21 درصد رشد از خود نشان می دهد، یادآور شد: در این مدت 19 چاپخانه به بهره برداری رسید و این اداره کل چهار کتاب را در دست چاپ دارد که به زودی به زیور طبع آراسته خواهد شد.


وی با یادآوری این مطلب که بعد از تهران بزرگترین نمایشگاه کتاب از آن فارس است، اظهار داشت: از یک هزار ناشر حاضر در این نمایشگاه، 80 ناشر از فارس و 40 ناشر نیز از نمایندگی کشورهای خارجی هستند.


خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از کتاب نهج البلاغه نفیس خاندان اشرف الکتاب ارسنجانی که در اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی نگاشته شده است رونمایی شد، آثار دیگر این خاندان همچون یکصد جلد قرآن نفیس در موزه های گلستان، آستان مقدس رضوی، عتبات عالیات و کتابخانه ملک موجود است.


شایان ذکر است، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس از تاریخ 14 الی 20 دی در محل‌‌ نمایشگاه های بین المللی شیراز، واقع در شهرک گلستان این شهرستان بر پا خواهد بود.


پایان پیام/

کد خبر 329441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha