80 درصد از متقاضیان طلاق زنان هستند

خبرگزاری شبستان:یک آسیب شناس بابیان اینکه80 درصد ازمتقاضیان طلاق زنان هستندگفت:در گفتگو با زنان، انتخاب نادرست،کوتاه ‌بودن مدت آشنایی قبل از ازدواج،دخالت‌ اطرافیان،وضعیت مالی شوهر از دلایل اصلی طلاق بودند.

مجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به افزایش طلاق در جامعه گفت: با توجه به پژوهش‌های میدانی صورت‌گرفته در مورد زنان و مردانی که برای طلاق مراجعه می‌کنند مشخص شد که 80 درصد ازمتقاضیان زنان هستند.

                                                        

وی ادامه داد: در گفت‌وگو با این‌گونه زنان نتخاب نادرست، کوتاه ‌بودن مدت آشنایی قبل از ازدواج، دخالت‌های اطرافیان ،وضعیت مالی شوهر و تغییر رفتارهای وی بعد از ازدواج از دلایل اصلی طلاق اعلام شد.

 

ابهری با بیان اینکه اصلی‌ترین دلیل مراجعه افراد برای طلاق و پایه ای ترین عامل برای نقش های رفتاری در خانواده ، مشکلات جنسی می‌باشد، تصریح کرد:به جهت مسایل فرهنگی و موانع اخلاقی، اکثریت زوجین از بیان این مطلب خودداری کرده و دلایل و ادعاهای بی‌پایه و اساسی مانند خروپف‌کردن در خواب، صداکردن دهان هنگام غذاخوردن و تماشاکردن فوتبال را عنوان می کنند .

 

وی اظهار کرد: متأسفانه به هیچ‌یک از زوجین جوان این نکته آموزش داده نمی‌شود که ناتوانی جنسی موضوعی نیست که آن را به عنوان یک نقص شمرد و یا اصولا غیرقابل درمان باشد چرا که به سادگی این نارسایی برطرف می‌شود و زوجین می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند.

 

وی ادامه داد:بنابراین زوجینی که دارای این مشکلات هستند باید بدون خجالت به متخصصان، پزشکان عمومی، روان‌پزشکان و مشاوران خانواده مراجعه کنند و به خاطر این نکته اجازه ندهند کاشانه آنها از هم بپاشد.

 

ابهری اظهار کرد: در مورد دلایل مشخص طلاق بعد از پرسیدن این سوال از سوی پژوهشگران، مسئله و مشکلات جنسی تازه عنوان می‌شود یعنی اگر پژوهشگران به این سوال اشاره کنند همان دلایل ظاهری برای طلاق عنوان می‌شود.

 

این آسیب‌شناس علوم رفتاری خاطرنشان کرد: این مشکلات قبل از ازدواج برای بررسی شخصیت زن و مرد همین‌طور در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، خانوادگی و اقتصادی می‌توانند عوامل پیشگیری از طلاق باشند.

 

وی گفت: مشکلات مالی در صورت پایین‌‌آوردن سطح توقعات و دست‌کشیدن از رقابت‌های ناسالم (چشم و هم‌چشمی) می‌تواند زندگی آرام و شادی داشته باشد.

 

وی با اشاره به راهکارهایی جهت مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان توسط دولت تصریح کرد: متأسفانه وزارت ورزش و جوانان در کنار وظایف خود برای موضوع ازدواج جوانان تا به امروز فقط صحبت کرده است، انجام مشاوره اجباری قبل از ازدواج باید بر عهده نظام مشاوره کشور قرار داده شود و از وظایف دولتی جدا شود. آموزش و مهارت‌های زندگی مانند توانایی همدلی، برقراری تفاهم همزمان با آزمایش خون و کارهای دیگر باید انجام شود، عجیب است که آزمایشات جسمی از عروس و داماد آینده گرفته می‌شود اما هیچ‌کس به فکر مشکلات اعصاب و روان آنها نیست.

 

وی ادامه داد: در این زمینه مشاوران متخصص که در کشور بسیار اندک هستند باید وارد میدان شوند یعنی بدون امضای مشاور، گواهی پایان کلاس نباید دو طرف زیر یک سقف بروند چرا که سرانه کاهش و آمار طلاق می‌تواند این پیشنهاد را  به طور آزمایشی یک سال در استان‌هایی که دارای آمار بالا در طلاق هستند، امضا کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 329479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha