طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان سمنان اجرا می‏شود

خبرگزاری شبستان:طرح تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در استان سمنان اجرا می‏شود.<BR>

به گزارش خبرنگار شبستان،مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‏رسانی هفته گرامیداشت وقف در استان سمنان جمع خبرنگاران (16 دی) اظهار کرد: در برهه کنونی، تلاش می‏شود تا در گام نخست، برنامه‏های فرهنگی و مذهبی شاخص و مهمی که در بقاع متبرکه و امامزادگان استان سمنان در طول سال اجرا می‏شود، به نحو احسن به اطلاع مردم شریف، مومن و خداجوی استان سمنان برسد.


بهنام مطلبی افزود: با توجه به ظرفیت‏های متعدد و توانمندی‏های قابل توجهی که در بقاع متبرکه و امامزادگان استان سمنان وجود دارد، باید بتوانیم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، این اماکن متبرک و مقدس را به قطب‏های فرهنگی و محل آرامش مردم تبدیل کنیم.


وی تصریح کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان استان سمنان به منزله ستارگان درخشانی هستند که در هر منطقه می‏درخشند و مردم آن منطقه از برکات این بزرگواران بهره‏مند هستند و امروز لازم است تا به آنها توجه بیشتری شود.


مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‏رسانی هفته گرامیداشت وقف در استان سمنان افزود: مهم‏ترین اولویت در برنامه‏های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در این حوزه گام برداشت.


مطلبی ادامه داد: باید در کشور، 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم و این مسئولیت تا حدود زیادی بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه گذاشته شده است.


وی تصریح کرد: تعهد شده است تا از این تعداد، یک میلیون نفر در طول چهار سال از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان‏های مختلف کشور تربیت شوند و بر همین اساس، طرحی به عنوان تربیت حافظان قرآن کریم در دستور کار قرار داده است.


مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‏رسانی هفته گرامیداشت وقف در استان سمنان اضافه کرد: در این راستا، برای هر کدام از استان‏های کشور، سهمیه‏ای اختصاص یافته است که باید بر اساس آن کار شود و حافظان کلام الهی تربیت شوند و در جامعه به خدمت بپردازند.


پایان پیام/
 

کد خبر 329953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha