13 درخواست جدید برای تاسیس موسسات قرآنی در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از 13 درخواست جدید برای تاسیس موسسات قرآنی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، علیرضا حاج علی بیگی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک با اشاره به اهمیت اجرای فعالیت های قرآنی و گسترش آن در جامعه گفت: مسوولان فرهنگی و اصحاب قرآن و عترت باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.


وی با اشاره به اینکه تعداد درخواست های جدید متقاضی تأسیس مؤسسات قرآنی در استان مرکزی به عدد 13 در سال جاری رسیده است، ادامه داد: این امر راهی برای ترویج هر بیشتر فعالیت های قرآنی و گرایش به این مهم در جامعه می شود.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: با این افراد که متقاضیان تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سطح استان هستند مصاحبه صورت گرفته است.

 

حاج علی بیگی با اشاره به اینکه این متقاضیان دارای مدارک تحصیلی کارشناسی تا دکترا هستند، ادامه داد: این افراد از شهرستان‌های اراک، خمین و زرندیه هستند.


وی ادامه داد: در مصاحبه صورت گرفته افراد متقاضی از لحاظ صلاحیت‌های علمی، اهداف و برنامه‌ها و ... مورد سنجش تیم مصاحبه‌کننده قرار گرفتند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: شرکت‌کنندگان پس از مرحله مصاحبه موفق به اخذ موافقت اصولی و فعالیت در حوزه های تعریف شده خود خواهند شد.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد استان در پایان اظهار کرد: تاکنون حدود 60 مؤسسه از نخبگان و اساتید قرآن و عترت استان موفق به کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت فعالیت در این زمینه شدند.


پایان پیام/

کد خبر 330029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha