عدم قرارگرفتن مسائل مادی درخدمت سنت های الهی موجب انحراف جامعه می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه علمیه شاندیز گفت:در صورتی که مسایل مادی جامعه ای در خدمت سنت های الهی و سبک زندگی قرار نداشته باشد انسان را به سوی انحرافات جهت دهی می کند.

حجت الاسلام علی بهمنی، مدیر حوزه علمیه شاندیز، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد، اظهار داشت:اگر مادیات و مسایل مادی یک کشور در خدمت سبک زندگی قرار گیرد مایه عزت و برکت جامعه خواهد شد.


وی ادامه داد: در صورتی که مسایل مادی جامعه ای در خدمت سنت های الهی و سبک زندگی قرار نداشته باشد انسان را به سوی انحرافات جهت دهی می کند.

 

مدیر حوزه علمیه شاندیز خاطر نشان کرد: سبک زندگی اسلامی برخواسته از قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص) است که در طول تاریخ مسلمانان ساری و جاری بوده است.


وی افزود: جامعه با سبک زندگی ناآشنا نیست اما به لحاظ رسانه ای، بطن و متن زندگی ها با اصل قرآن و دستورات آن تا حدودی فاصله گرفته است.


حجت الاسلام بهمنی تصریح کرد: برای بازگشت دوباره به سبک زندگی اسلامی لازم است که قرآن و عمل به فرامین آن و سنت پیامبر(ص) به مقدار بیشتری نسبت به گذشته در زندگی ها رعایت شود.


وی با اشاره به اینکه افرادی که با مبانی دینی و اعتقادی آشنایی دارند همچون حوزه های علمیه، دانشگاه ها، دانشمندان رشته های دینی، عربی و افرادی که با تفسیر و مبانی قرآن آشنا هستند در ترویج سبک زندگی تاثیرگذاری بسزایی دارند، گفت: آشنا کردن مردم با فقه، احکام الهی و اخلاقیات دینی از سوی متفکرین حوزوی و دانشگاهی نیز اثربخشی بسیاری در این زمینه دارد.



پایان پیام/
 

کد خبر 330065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha