ترویج سنت وقف به اجرای عدالت اجتماعی کمک می کند

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت ترویج سنت حسنه وقف در جامعه، گفت: به یقین می توان گفت که ترویج سنت وقف به اجرای عدالت اجتماعی و رفع فقر کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، صبح امروز( 16 دی) در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت هفته وقف، اظهار داشت: در طول تاریخ می توان تاثیرات فراوانی که وقف بر جامعه گذاشته است را مشاهده کرد.


وی با بیان اینکه وقف همواره باعث ایجاد عدالت اجتماعی و زدودن فقر از چهره جامعه می شود، افزود: علاوه بر این مهم تاثیرات شگرفی نیز در شکوفایی تمدن اسلامی و ترویج اعتقادات اسلامی در جامعه داشته است و براین اساس وظیفه ما است که این سنت حسنه را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم.


استاندار اردبیل، وقف را یک عمل ماندنی و ذخیره ای برای صالحات و باقیات عنوان کرد و گفت: اماکن متبرکه و امامزادگان استان و کشور در این عرصه که عرصه تهاجم فرهنگی دشمنان علیه اعتقادات اسلامی جوانان ما است، بهترین مکان فرهنگی و مذهبی برای حضور جوانان و تحکیم اعتقادات آنها است.


خدابخش با تاکید بر اینکه باید اقدامات فرهنگی تاثیرگذاری را برای مصون ماندن جوانان کشور از آسیب های فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم، تصریح کرد: سنت حسنه وقف را می توان یکی از برترین آموزش های عملی اسلام برای جاودانگی و مدیریت اموال پس از مرگ عنوان کرد.


120 بقعه و امامزاده در سطح استان اردبیل وجود دارد


در ادامه این دیدار حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه وقف سنتی حسنه برای معامله با خدا است، گفت: در حال حاضر 120 بقعه و امامزاده و 504 موقوفه در سطح استان اردبیل وجود دارد که برای استان دارالارشادی مثل استان اردبیل شایسته نیست.


وی بیشترین فراوانی امامزادگان را مربوط به شهرستان های خلخال و مشگین شهر عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر در 15 امامزاده استان با مساحت 11 هزار متر مربع پروژه های عمرانی اجرا می شود که برای تکمیل و بهره برداری از آنها نیازمند حمایت های مسئولان و کمک های خیرین عزیز هستیم.


حجت الاسلام مشهوری، کمبود نیروی انسانی و نبود اعتبارات کافی را مهم ترین مشکلات پیش روی اداره کل اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: 30 نفر از طریق آزمون استانداری برای اداره اوقاف جذب کرده ایم که اگر موانع آن برطرف و اعتبارات آن تامین شود آنها را استخدام خواهیم کرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با تاکید بر اینکه درآمد امامزاده ها باید در همان امامزاده هزینه شود، گفت: طبق مجوز ولی فقیه شرعا و قانونا درصدی برای برای مدیریت موقوفه از محل درآمد امامزاده و موقوفه برداشت می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 330076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha