برگزاری دومین جشنواره و اولین نمایشگاه محصولات قرآنی در بهمن ماه

خبرگزاری شبستان: مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم از برگزاری دومین جشنواره و اولین نمایشگاه محصولات قرآنی در 5 بهمن ماه امسال خبر داد.

حسین بهبودی، مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه محصولات قرآنی تشکل‌های مردمی به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: امسال برای دومین بار جشنواره محصولات قرآنی تشکل‌های مردمی به همت سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار می‌شود که برای نخستین بار از آثار ارسال‌شده نمایشگاهی در بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین جشنواره محصولات قرآنی، تشکل‌های مردمی سال 90 با حضور پرشور علاقه‌مندان، مؤسسات و نهادهای قرآنی سراسر کشور برگزار شد که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی را در این حوزه به منصه ظهور گذاشت. سازمان دارالقرآن‌الکریم نیز ضمن مهم‌شناختن ضرورت شناسایی توانمندی‌های قرآنی بخصوص در بخش مردمی اقدام به برگزاری دومین جشنواره محصولات قرآنی تشکل‌های مردمی کرده که طی فراخوانی علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند به اداره تبلیغات اسلامی سراسر کشور مراجعه کنند.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم اظهار کرد: نمایشگاه محصولات قرآنی تشکل‌های مردمی پنجم تا 20 بهمن امسال در لانه جاسوسی برگزار شده که به صورت تخصصی تولیدات فرهنگی و قرآنی شرکت‌کنندگان این جشنواره در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد. محصولات قرآنی شرکت‌داده‌شده در این جشنواره در 10 شاخه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به آثار برتر هدایایی اهدا می‌شود. گفتنی است، از میان آثار و محصولات ارسالی می‌توان به بخش کتابت قرآن کریم، کتب قرآنی آموزشی، نشریات قرآنی، آثار دیجیتال شامل وب‌سایت، وبلاگ، نرم‌افزار و چندرسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای و دیگر تولیدات قرآنی اشاره کرد.

بهبودی با بیان اینکه جشنواره محصولات قرآنی هر دو سال یک ‌بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار دو شاخه جدید شامل طرح‌ها و ایده‌های قرآنی در موضوعات آموزشی و پژوهشی برای علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره محصولات قرآنی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به استقبال کم‌نظیر علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره محصولات قرآنی تصریح کرد: در دوره گذشته با توجه به فرصت کم نسبت به فراخوان ارسال آثار ارسال شد که انگیزه‌ای مضاعف برای برگزاری دومین سال این جشنواره را در میان مسئولان اجرایی، سازمان دارالقرآن‌الکریم ایجاد کرد. در دوره گذشته 212 اثر مکتوب ارسال شد که از این میان 10 نفر حایز رتبه برتر و پنج اثر درخور تشویق قرار گرفتند. همچنین در بخش رسانه‌های دیجیتال 48 اثر ارسال شد و در بخش نشریات 10 اثر حایز رتبه برتر شدند و در بخش کتابت قرآن کریم یک اثر ارسال شد.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اطلاع‌رسانی مناسب برای شرکت علاقه‌مندان در جشنواره محصولات قرآنی تشکل‌های مردمی تصریح کرد: ارسال نمابر به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فعال قرآنی سراسر کشور، ارسال بخشنامه در ادارات کل استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی و اتحادیه استانی تشکل‌های مردمی، ارسال پیامک و معرفی نحوه ثبت‌نام و شرکت در جشنواره محصولات قرآنی در سایت سازمان دارالقرآن الکریم به آدرس telavat.ir از جمله اقداماتی در حوزه اطلاع‌رسانی انجام شده است.
بهبودی افزود: امسال نیز همچون دوره قبل، مدیریت جشنواره محصولات قرآنی را به اتحادیه مؤسسات قرآنی واگذار کردیم که امیدواریم با تغییرات ایجاد شده مسئولان بتوانند گامی مؤثر در جهت معرفی و حمایت از مؤسسات برتر فعال در تولیدات فاخر قرآنی بردارند.
 

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم با بیان اینکه مؤسسات قرآنی باید در عرصه تولید محصولات قرآنی پویا باشند، تصریح کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور فراخوان جمع‌آوری محصولات قرآنی موسسات و تشکل‌های قرآنی را به استان‌ها ابلاغ کرده که هم‌اکنون در حال جمع‌آوری محصولات قرآنی استان‌ها است.
 

وی ادامه داد: پس از جمع‌آوری محصولات قرآنی از استان‌ها، آثار و محصولات فرهنگی موسسات و تشکل‌های قرآنی به اتحادیه کشوری ارسال می‌شود و آثار برتر از سوی تیم‌های داوری و کارشناسی که در اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور حضور دارند، انتخاب و برای ارائه در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی آماده می‌شوند.

بهبودی خاطرنشان کرد: برگزاری اولین دوره نمایشگاه محصولات قرآنی و اسناد قرآنی ضمن ایجاد جاذبه‌های خود فی‌نفسه تخصصی بوده و فعالان تشکل‌های قرآنی می‌توانند در آن شرکت کنند. گفتنی است، این نمایشگاه به صورت کاملا مردمی برگزار شده و نیازمند حمایت همه‌جانبه دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و اطلاع‌رسانی از رسانه‌های جمعی است.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 330077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha