وقتی خون مسلمین با تکان خوردن حلال می‌شود!!

خبرگزاری شبستان: محمدبن عبدالوهاب می‌گوید آن‌هایی که شفاعت از اولیا و ملائکه می‌خواهند همان چیزی را می‌خواهند که خون‌شان را حلال می‌کند،‌ در واقع گویی در تفکر او اگر تکان بخوری خون‌تان حلال است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، ‌برنامه «شب آسمانی»‌ به تهیه‌کنندگی علیرضا قطبی دوشنبه‌شب، ‌16 دی ماه با موضوع "پاسخ به شبهات وهابیت" و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا جوادی،‌ عضو گروه ادیان و فرق پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.
بر پایه این گزارش، ‌در ابتدای بحث امیرمهرداد خسروی، مجری‌کارشناس برنامه طی سخنانی گفت: زمانی که بحث پاسخ به شبهات وهابیت در ماه محرم و به مناسبت عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) شروع شد با پاسخ‌های متعددی مواجه شدیم،‌یکی از این پاسخ‌ها این بود که چرا شبکه قرآن افرادی که هیچ وجاهتی ندارند را به نقش در آورده و از آنها صحبت می‌کند و در سوی دیگر میدان نیز بینندگان و برادران اهل سنت بودند که از ما حمایت کردند، ‌همچنین بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان واکنش نشان دادند و رویکرد عصبی به خود گرفتن و به اصطلاح خودمانی خودشان را به در و دیوار زدند در حالی که ما از قبل گفته بودیم که این هماوردی مرد میدان را می‌طلبد، هرچند که آنان حاضر به مناظره نیز نشدند.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی اظهار کرد: اساسا شبکه‌های وهابی منتظر کوچک‌ترین بهانه هستند چون اصلا جواب ندارند که بدهند.
خسروی در ادامه برنامه بیان کرد: ما دوست نداریم کسی را اذیت کنیم اینجا میدان رسانه است، ‌وقتی آنها(شبکه‌های معاند) می‌آیند در خانه‌های مردم حرف می زنند ما نیز به عنوان یک رسانه حرف خود را می‌زنیم و به نظرم میز قضاوت بهترین داوری است که در ذهن بیننده هوشمند شکل می‌گیرد.
وی در ادامه به برخی ویژگی‌های فرقه ضاله وهابیت از جمله نگاه آنان نسبت به نقش زنان در جامعه ابراز کرد: برای مثال وهابیت رانندگی زن را حرام می‌داند در عین حال می‌گوید مرد با یک پیامک می‌تواند همسر خود را طلاق دهد،‌یا زیارت قبور، ‌شرکت در انتخابات ‌و حتی استفاده از اینترنت را برای زنان حرام می‌دانند البته در مورد اخیر می‌گویند اگر یک شخص محرم در کنار زن نشسته باشد ایرادی ندارد که او از اینترنت استفاده کند.
حجت‌الاسلام جوادی در ادامه در پاسخ به این مباحث گفت: نگاه وهابیت نسبت به زنان نگاه دوران جاهلیت است.
خسروی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در شبکه‌های مختلف تلویزیونی در دنیا زنان نقش موثری دارند حتی اگر نقش آنان در حد خواندن یک متن باشد.
در ادامه برنامه ویدئویی از یکی از شبکه‌های معاند پخش شد که در آن فردی از گلستان با این شخص تماس گرفته و در مورد حکم گذاشتن اسم آتنا بر فرزند دختر سوال کرده بود که کارشناس شبکه وهابی پاسخ گفت: نه تنها اشکال ندارد که بلکه این اسم به معنای دعا است، ‌در قرآن داریم ربنا آتنا فی الدنیا حسنه... لذا آتنا یعنی اینکه خدایا به ما اعطا کن بنابراین اشکالی ن دراد که اسم دخترتان را آتنا بگذارید.
در ادامه خسروی گفت: آتنا در واقع لقب یکی از اسطوره‌های یونانی است و ریشه آن به «پالاس» بر می‌گردد که ردپای دراماتیکی در میان اسطوره‌های یونانی دارد.
حجت‌الاسلام جوادی در بخش بعدی برنامه عنوان کرد: من متاسفم برای کسانی که پای اسلام‌شناسی این جماعت می‌نشینند و معتقدم همه کسانی که این شبکه‌ها را می‌بینند باید تامل کنند که فکر و ذکرشان را دارند به دست چه کسانی می دهند.

وی همچنین به به بخشی از کتاب «تاریخ‌الوهابیین» نوشته ایوب صبری اشاره کرد و افزود: در بخش‌هایی از این کتاب آمده است که محمد بن عبدالوهاب به مردم گفت: ای اهالی مدینه! دین شما امروز کامل شد یعنی از روزی که من به قدرت رسیدم و آیه الیوم اکملت دینکم امروز جامه عمل پوشانده شد،‌بنابراین دین آبا و اجدادتان را رها کنید که باطل بوده است و به خوبی از آن یاد نکنید و برحذر باشید از یاد کردن از این دین و ترحم نسبت به پدرانتان چون همه آنها به شرک مرده‌اند،‌ هر کس از میان شما تمرد کند و جامعه طاعت به این سخنان نپوشاند به زودی خون، جان و مال‌اش را بر لشگریانم مباح می‌کنم. 

در ادامه برنامه خسروی ‌اظهار کرد: این در واقع شیوه فکری سردسته تفکر شبکه‌های وهابی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی در ادامه باقی متن فوق را بیان کرده و افزود:‌ در ادامه این متن آمده است برای آنکه حرف‌های ما به کرسی بنشیند باید ریشه همه علمای اهل سنت را بکنیم و ریشه مشکران را باید بکنیم که مشکران همان علمای اهل سنت هستند.
در ادامه خسروی اظهار کرد: همین جا مشخص می‌شود که اهل سنت به سوی ما آمده‌اند.
حجت‌الاسلام جوادی ادامه داد: در ادامه این متن آمده است باید علمای اهل سنت به ویژه علمایی که با انگشت توسط مردم نشان داده می‌شوند یعنی معروف هستند را از میان برد چون تا مزانی که آنان در قید حیات باشند آب خوش از گلوی اتباع ما پایین نمی‌رود بنابراین اول باید ریشه هرچه عالم است بکنیم و بعد برویم آنان را نابود کنیم. 

وی گفت: هرکسی که می‌خواست وارد دین محمد بن عبدالوهاب شود باید شهادت می‌داد که قبل از این کافر بوده است و پدرو مادرش نیز کافر بودند و به کفر مردند،‌ در عین حال باید شهادت می‌داد که جمعی از علمای گذشته نیز کافر بودند،‌حال اگر تمام این موارد را می‌گفت و شهادت می‌داد در دین محمد بن عبدالوهاب می‌امد و اگرنه او را می‌کشتند.
در ادامه خسروی اظهار کرد:‌ امیدوارم آقایانی که کلیپ‌های آنان را نیز پخش کردیم به جای صحبت از افسانه‌های هومر بیایند و سراغ بحث علمی بروند.
حجت‌الاسلام جوای تصریح کرد: تفکر وهابیت را می‌توان در خوارج نهروان دید که به راحتی تصریح به کفر دارند و به این قائل بودند که نعوذ بالله علی بن ابی طالب (ع) نیز کافر بوده است و اگر توبه نکند باید کشته شود ‌در حالی که با این طرز فکر خود محمد بن عبدالوهاب نیز پس کافرزاده است چون پدرش قبل از او بوده است.
وی ادامه داد: فرعون نیز همین‌گونه بوده است به طوری که در آیه 4 سوره «قصص» آمده است :‌إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِّنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ(فرعون در سرزمین [مصر] سر برافراشت و مردم آن را طبقه طبقه ساخت طبقه‏اى از آنان را زبون مى‏داشت پسرانشان را سر مى‏برید و زنانشان را [براى بهره‏کشى] زنده بر جاى مى‏گذاشت که وى از فسادکاران بود). 

عضو گروه فرق و ادیان پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد:‌ با این نگاه محمد بن عبدالوهاب نسبت به علمای اهل سنت بنابراین بزرگانی چون زمخشری، ‌سعدالدین تفتازانی و قاضی ایجی و دیگران هم کافرند در نتیجه به طور کلی خروجی سخنان محمد بن عبدالوهاب آن است که وهابیون اصلا مسلمان نیستند چون مباح دانستن خون و جان و مال مردم در هیچ کجای اسلام وجود ندارد.
وی تاکید کرد: محم بن عبدالوهاب می‌گوید آن‌هایی که شفاعت از اولیا و ملائکه می‌خواهند همان چیزی را می‌خواهند که خون‌شان را حلال می‌کند،‌ در واقع گویی در تفکر او اگر تکان بخوری خون‌تان حلال است.
همچنین در ادامه برنامه ویدئویی پخش شد که طی آن تعداد زیادی از برادران اهل سنت از سوی یک وهابی دستگیر شده و به روی زمین به پشت خوابانده شده بودند،‌این اشخاص فریاد می زدند که به خدا ما سنی هستیم اما آن وهابی تمامی آنان را یکی پس از دیگری به تیر بست و به شهادت رساند و در پایان نیز گفت: الله اکبر! 

حجت‌الاسلام جوادی در ادامه و پس از پخش این ویدئو اظهار کرد: علت اینکه وهابیت می‌گوید از اهل سنت است به این دلیل است که عقبه‌ای ندارد و در واقع می‌خواهند خودشان را به اهل سنت بچسبانند تا عقبه‌ای رای خود تعریف کنند در حالی که وهابیت سرتا پا نفاق است.
وی در بخش بعدی بحث خود به کتاب «مدارج السالکین» نوشته ابن قیم جوزی اشاره کرد و ادآور شد: ‌این فرد شاگرد ابن تیمیه است و در مورد او می‌گوید: من شاهد چیزهای عجیبی از شیخ الاسلام ابن تیمه بودم و چه بسا چیزهایی را او دارا بود و من ندیدم که اگر بخواهم بگویم یک کتاب برگ می‌شود، ‌مثلا ابن تیمیه یاران‌اش را از داخل شدن قوم تاتار با خبر کرد در حالی که هنوز این قوم حرکت نکرده بودند!
حجت‌الاسلام جوادی در این راستا خاطرنشان کرد: این سخنان یعنی اینکه نویسنده این کتاب که از شاگردان ابن تیمیه است داشتن علم غیب را ویژگی او دانسته است؛‌حال تص ور کنید که همین شبهه ای که نسبت به علم غیب وارد می‌کنند را ابن تیمیه دارد اما به زعم آنان ائمه علم غیب ندارند!
گفتنی است این سلسله مباحث در برنامه‌های آینده نیز بررسی می‌شود.
پایان پیام/
 

کد خبر 330241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha