20 درصد افراد غیر مددجو در کردستان از خدمات اشتغالزایی بهره مندند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار برعهده این نهاد است، گفت: 20 درصد آن در این حوزه شامل افراد غیرمددجو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد کردستان، امروز ( 17 دی) در دیدار با مدیرکل امور روستایی استانداری در سنندج اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای مددجویان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار برعهده این نهاد است که 20 درصد آن در این حوزه شامل افراد غیرمددجو می‌شود که تحقق این مهم تعامل متولیان امور روستاها را می‌طلبد.

 

وی ادامه داد: بهره‌مندی نیازمندان واقعی و افراد غیرمددجو هم از حمایت‌های آموزشی و اشتغالزایی کمیته امداد در سطح روستاهای استان نیاز به همکاری و تعامل دهیاران و بخشداران دارد.


این مقام مسئول اذعان کرد: مدیران و مسئولین ذیربط در حوزه روستایی در سطح استان باید با ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر، دامنه خدمات نظام به مردم روستاها را گسترده‌تر کنند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: میانگین درآمدی 22 درصد از مددجویان بهره‌مند از طرح‌های اشتغال‌زایی زیرپوشش در کشور بیش از 2 میلیون تومان است، که این آمار در کردستان بیش از 30 درصد است.

 

موسی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 135 هزار نفر معادل 8 درصد از جمعیت استان به صورت مستمر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.


وی با بیان اینکه ایجاد بسترهای لازم به منظور نهادینه‌کردن فرهنگ کار و تلاش در میان مددجویان مهم‌ترین اولویت این نهاد است، افزود: اگر این فرهنگ در بین مددجویان ارتقا و نهادینه شود بستر توانمندسازی مددجویان در سطح استان فراهم خواهد شد.


مدیرکل کمیته امداد کردستان، جامعه هدف کمیته امداد به احتساب افرادی نیازمند که به صورت تک و یا چند خدمتی از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند هستند را 200 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: بیش از 12 درصد از  طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد استان از میانگین کشوری موفق بوده و منجر به توانمندی 100 درصدی مددجویان می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 330423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha