ایجاد امکانات فرهنگی و ورزشی برای بانوان در استان ضروری است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: ایجاد امکانات ورزشی، تفریحی، رفاهی و آموزشی برای بانوان در استان مرکزی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، شکر الله حسن بیگی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی (17 دی) در هفتمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: یکی از نیازهای ضروری بانوان ایجاد امکانات ورزشی و تفریحی مناسب است که در این راستا بوستان بهشت مادران در دست انجام است.


وی افزود: بوستان بهشت مادران اراک باید با همه امکانات فرهنگی و رفاهی، آموزشی و دینی برای بانوان و با همکاری دستگاه های اجرای و فرهنگی هر چه زودتر به بهره برداری برسد.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی با بیان اینکه این امر از ضروریات در استان مرکزی است، اظهار کرد: مشابه این طرح در شهرستان های استان نیز باید انجام شود و از این پس در جلسات بانوان نماینده ای از فرمانداری ها نیز حضور داشته باشند.


حسن بیگی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای ضروری استان اقدامات اثرگذار و علمی در حوزه تقویت و تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق است، گفت: زنان در این برنامه ها نقش محوری دارند و اگر برنامه ریزی های مدون و حساب شده در حوزه بانوان و تحکیم بانوان انجام شود از بسیاری از مشکلات اجتماعی جلوگیری می شود.


وی از انتصاب دومین مدیرکل زن در استانداری مرکزی در هفته های آینده خبر داد و بیان کرد: بهره گیری از توان و ظرفیت بانوان در مدیریت استان از اولویت های برنامه های استانداری است.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به حضور فعال بانوان در بخش های مختلف جامعه گفت: بانوان تحصیل کرده و کارآزموده زیادی در استان مرکزی وجود دارد که این بانوان فرهیخته در کارنامه فعالیت های اجتماعی و اقتصادی خود نمرات درخشانی را دارند.
 

حسن بیگی با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت استان مرکزی را تشکیل می دهند و بخش اعظمی از امور در خانه همچون تربیت فرزند به عهده بانوان است، ادامه داد: بهبود زیرساخت ها و ساز و کارهای اشتغال زایی، رفاهی و فرهنگی این قشر ضروری است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی بیان کرد: استان مرکزی استانی با پیشینه فرهنگی و بزرگان و مفاخری است که همواره موجب سرفرازی این استان بوده اند و برگزاری مراسم و بزرگداشت برای این بزرگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

در ادامه این نشست، زهرا فرجی، سرپرست اداره کل زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز به ارایه گزارشی از فعالیت های یک ماه این اداره کل پرداخت و گفت: تشکیل شورای مشورتی بانوان با عضویت 15 بانوی فعال استان و تشکیل هشت کمیته تخصصی، کمیته اصلاح ساختار دفتر بانوان و خانواده و ارتقاء آن و تهیه برنامه کاری سال 93 از جمله برنامه های این اداره کل بوده است.


وی انتشار نشریه تخصصی زنان با کمک بخش غیر دولتی، برگزاری نشست های کارگروه بانوان و خانواده، و برگزاری جلسات مختلف با مدیران دستگاه ها در حوزه بانوان را از دیگر برنامه های این اداره کل در این مدت دانست.


گفتنی است، ارسال مکتوب برنامه های دستگاه ها در حوزه بانوان، ارایه ایده ها و نظرات دستگاه ها در حوزه بانوان برای ارتقاء فعالیت ها به دبیرخانه، الزام حضور مدیران دستگاه ها در جلسات بانوان، ارسال برنامه های دستگاه ها در خصوص دهه فجر، تشکیل کمیته تخصصی در حوزه ازدواج و طلاق برای بررسی موضوعات و کاهش طلاق،عضویت 2 نفر از فرمانداری های شهرستان ها در این کارگروه و طرح و بررسی مجموعه فرهنگی بانوان در جلسه شورای اجتماعی به منظور تامین اعتبار از مصوبات این جلسه بود.
 

پایان پیام/

کد خبر 330482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha