«زندگینامه امام عسکری از ولادت تا شهادت» منتشر شد

خبرگزاری شبستان: کتاب «زندگینامه امام حسن عسکری علیه السلام از ولادت تا شهادت» در آستانه سالروز شهادت یازدهمین پیشوای شیعیان جهان از سوی نشر یاس بهشت منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «زندگینامه امام حسن عسکری علیه السلام از ولادت تا شهادت» در آستانه سالروز شهادت یازدهمین پیشوای شیعیان جهان از سوی نشر یاس بهشت منتشر شد.

این کتاب یکی از مکتوبات به‌جا مانده از علامه سید محمدکاظم قزوینی محسوب می‌شود که با ترجمه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی به فارسی برگردانده شده است.

محمدرضا کمالی آشتیانی، مدیر مسوول نشر یاس بهشت، در این باره گفت: مرحوم علامه قزوینی برای هریک از معصومین علیه السلام کتابی را به رشته تحریر درآورد که معروف‌ترین آن‌ها «زندگینامه فاطمه‌الزهرا سلام الله علیها از ولادت تا شهادت» و همچنین کتاب «امام مهدی عجل الله نعالی فرجه از ولادت تا ظهور» نام دارند.

وی با اشاره به واقعه شگرفی که هنگام نبش قبر موقت علامه قزوینی رخ داد، افزود: این عالم شیعی که 18 سال پیش دارفانی را وداع گفت و در قم به خاک سپرده شد، وصیت کرده بود وقتی راه کربلا باز شد، جنازه‌اش به کربلا انتقال یابد. هنگامی که پسرانش برای انتقال جسد، قبر موقت وی را شکافتند، با جنازه تازه و سالم پدرشان روبه‌رو شدند که بنابر وصیت خودش، کتاب «زندگینامه فاطمه‌الزهرا سلام الله علیها از ولادت تا شهادت» نیز روی سینه جسد او قرار داشت.

کمالی آشتیانی ادامه داد: علامه قزوینی در مقدمه همین کتاب نوشته است که شبی در مشهد مقدس حضرت امام رضا علیه السلام را در خواب دید که به ایشان فرمان داد زندگینامه چهار امام پس از ایشان یعنی امام جواد‌الائمه، امام هادی، امام حسن عسکری علیهم السلام و امام زمان (عج) را بنویسد. علامه قزوینی هم چنین کاری را انجام داد. تاکنون زندگینامه ائمه به قلم علامه قزوینی منتشر شده و فقط از این میان، زندگینامه امام هادی علیه السلام به فارسی ترجمه نشده و به جای آن زندگینامه این امام بزرگوار به قلم «کامل سلیمان» نویسنده لبنانی به فارسی برگردانده شده است.

مدیر مسوول نشر یاس بهشت با بیان این که مطالب موجود در کتاب‌های زندگینامه امام جواد‌الائمه، امام هادی، امام حسن عسکری علیهم السلام و امام زمان (عج) به یقین می‌تواند جوابگوی اغلب شبهات مطرح شده درباره این امامان معصوم باشد، درباره محتوای کتاب «زندگینامه امام حسن عسکری علیه السلام از ولادت تا شهادت» گفت: مولف در مقدمه کتابش بیان کرده است که چرا درباره برخی ائمه از چون امام حسن عسکری علیه السلام مطلب مکتوب کم است. علامه قزوینی توضیح می‌دهد که امام حسن عسکری علیه السلام تنها 28 بهار را پشت‌سر گذاشت و کم کاری تاریخ‌نگاران و همچنین بغض و کینه خلفای وقت باعث شد تا مطالب کمی درباره این امام بزرگوار متقل شود.

کمالی آشتیانی با اشاره به این‌که این کتاب از 11 فصل تشکیل شده است، ادامه داد: ولادت امام حسن عسکری ، نص‌هایی درباره امامت امام ، حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها، امام حسن عسکری علیه السلام در زمان پدرشان، حاکمان معاصر با امام، اصحاب امام ، نامه‌ها و سخنان امام عسکری ، کلمات قصار امام ، شهادت، اتفاقات بعد از شهادت و مرقد مطهر امام حسن عسکری علیه السلام، عنوان این فصل‌ها را تشکیل می‌دهند.

چاپ نخست کتاب «زندگینامه امام حسن عسکری علیه السلام از ولادت تا شهادت» با شمارگان سه هزار نسخه، در 346 صفحه و به بهای دویست هزار ریال از سوی نشر یاس بهشت منتشر شده است.

جمعه (20 دی‌ماه) مصادف با هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام یازدهمین پیشوای شیعیان جهان است.

 


پایان پیام/
 

کد خبر 330997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha