جلد 12 و 13 روز شمار انقلاب اسلامی منتشر می شود

خبرگزاری شبستان: جلد دوازدهم و سیزدهم «روزشمار انقلاب اسلامی» که به همت میرزا باقر علیان نژاد گردآوری و تدوین شده به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به وقایع 27 تا 30 دی ماه 1357 اختصاص دارد. مهم‌ترین وقایع در این ایام مربوط به یورش افراد نظامی به غیر نظامیان در 27 دی ‌ماه 1357 در اهواز است، همچنین از دیگر روزهای مهم باید به تظاهرات میلیونی مردم در 29 دی ماه در تهران اشاره کرد. در ادامه شکل گیری کمیته استقبال از امام خمینی(ره) در 30 دی‌ ماه از مهم‌ترین شرح وقایع در جلد دوازدهم «روزشمار انقلاب اسلامی» به شمار می‌آید.


در جلد سیزدهم که 4 روز نخست ماه بهمن را روایت می‌کند نیز، اتفاق‌هایی چون استعفای جلال‌الدین تهرانی، رفتن او به فرانسه و دیدارش با حضرت امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو، آزادی زندانیان سیاسی در سراسر کشور، تشکیل کمیته استقبال از امام خمینی (ره) و فعالیت‌هایش، آماده‌سازی کشور برای بازگشت رهبر انقلاب، دیدار خبرنگاران کیهان و اطلاعات با امام، ادامه تظاهرات در شهرهای مختلف، دولت بختیار و اقداماتش علیه مردم و ... مرور می‌شود.


این مجموعه تحقیقی که قرار است در 18 مجلد تکمیل شود از ابتدای سال 1356 را در بر دارد و به پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 می‌رسد که در مجموع 22 ماه و 22 روز را شامل می‌شود.


«روز شمار انقلاب اسلامی» پروژه تحقیقی است که قرار است در 18 جلد گردآوری و منتشر شود. این پروژه تحقیقاتی از تاریخ 56/1/1آغاز و به پیروزی انقلاب در 22بهمن 57ختم می‌شود که در مجموع 22ماه و 22روز را شامل می شود.تاکنون یازده جلد این مجموعه پژوهشی منتشر شده است.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 331379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha