مباحث فرهنگی از اولویت های استان است

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی گفت: مباحث فرهنگی و اجتماعی یکی از اولویت ها و مولفه های مهم در استان مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی (21 دی) در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در استانداری با حضور رییس دیوان عالی کشور برگزار شد، بر اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی تاکید کرد و گفت: مباحث فرهنگی و اجتماعی از مولفه های مهم استان مرکزی است.


وی حوزه های فرهنگی و اجتماعی را زیر بنای سایر بخش ها دانست و ادامه داد: اگر برنامه ریزی برای این دو حوزه به درستی انجام شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و فعالیت های دیگر به درستی انجام می شود.


استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش بر جذب سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: این امر سبب آبادانی و رونق کسب و کار و کارآفرینی می شود.


مقیمی ادامه داد: استان مرکزی قابلیت های بالایی را برای پذیرش سرمایه گذاری در بخش های گردشگری، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش ها دارد.


این مقام مسئول بر مشارکت بخش خصوصی در امور نیز تاکید کرد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در طرح ها و انجام امور از اولویت و سیاست دولت تدبیر و امید است و مدیران استانی نیز باید زمینه را برای حضور و فعالیت بخش خصوص در کنار فعالیت های دولتی فراهم کنند.


مقیمی در بخش دیگری از سخنانش به نشست استانداران با رییس جمهور اشاره کرد و گفت: توجه به محیط زیست و چاره جویی برای آلودگی هوا یکی از اولویت های کاری استان هاست.


استاندار استان مرکزی اضافه کرد: در این نشست اعتباراتی بصورت خاص برای تکمیل 246 طرح نیمه تمام از یک هزار و 400 طرح نیمه تمام استان مرکزی تعیین شد و قرار است که در سال آینده با هدف سرعت بخشی به تکمیل طرح های نیمه تمام، اعتبارات پروژه های سفرهای استانی صددرصد تخصیص یابد.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در صحنه ضروری است و مسئولان باید برنامه ها با با مشارکت و حضور مردم و با کیفیت بالا و در شان این ایام برگزار کنند.


پایان پیام/

کد خبر 331848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha