مرکز جامع آموزش علمی کاربردی چاپ و بسته بندی خراسان رضوی ایجاد می شود

خبرگزاری شبستان: برازش از ایجاد مرکز جامع آموزش علمی کاربردی چاپ و نشر و بسته بندی استان خراسان رضوی در راستای توسعه آموزش های علمی و تخصصی صنعت چاپ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمودرضا برازش، مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز(23دی)در بازدید از تعدادی واحد های چاپی مشهد اظهار کرد: خوشبختانه در کشور و خراسان رضوی در حوزه صنعت چاپ ظرفیت بالا و توانمند قابل قبولی دارد.

 

وی از ایجاد مرکز جامع آموزش علمی کاربردی چاپ و نشر و بسته بندی استان خراسان رضوی در راستای توسعه آموزش های علمی و تخصصی صنعت چاپ خبر داد.


مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقادبراینکه متاسفانه بسیاری از نیازهای واحدهای تولیدی و کشاورزی در زمینه بسته بندی از طریق سایر کشورها تامین می شود، افزود: اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های در راستای نوسازی صنعت چاپ را دردستور کار قرار داده است.


وی اظهار داشت: در این زمینه پیگیری های خوبی در خصوص جذب تسهیلات ارزی و ریالی سیستم بانکی کشور به منظور استقرار دستگاههای چاپ مدرن و با تکنولوژی روز در ناوگان چاپ کشور و نیز حمایت از صنایع سازنده ماشین آلات چاپ در داخل کشور صورت گرفته است.


برازش همچنین آمادگی خود را به منظور کمک به تاسیس موزه صنعت چاپ استان در محل شهرک صنعتی چاپ و نشر مشهد اعلام کردو گفت: در آینده ای نزدیک کتابخانه تخصصی و آزمایشگاه فنی چاپ و نشر خراسان رضوی با همکاری اداره کل چاپ و نشر و صنوف مربوطه در مشهد تاسیس و راه اندازی خواهد شد.


مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: با توجه به همجواری استان خراسان رضوی با کشور ها ی آسیای میانه و برگزاری موفق دو نمایشگاه چاپ کشورهای عضو اکو در مشهد خواستار ایجاد ویترینها و مراکز فعال اطلاع رسانی در مبادی ورودی مشهد شد.


وی ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی ظرفیت ها و توانمندی های حوزه صنعت چاپ و بسته بندی خراسان رضوی به صاحبان صنایع داخلی و خارجی شد تا از این طریق زمینه صادارت تولیدی خراسان رضوی نیز فراهم شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 332197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha