آشنایی با کارآفرینی عامل توسعه زیرساخت فعالیت های فرهنگی در مساجد است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: آشنایی اعضای کانون ها با مقوله کارآفرینی و توسعه فعالیت های فرهنگی در عرصه اشتغال یکی از ضرورت هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، صبح امروز (23 دی) در جلسه توجیهی کارآفرینی و اشتغال خانگی که با حضور پیری مدیرعامل شرکت تعاونی تدبیر گستران توسعه اردبیل و مدیران مسئول بانوان کانونهای مساجد شهرستان اردبیل، گفت: آشنایی اعضای کانون ها با مقوله کارآفرینی و توسعه فعالیت های فرهنگی در عرصه اشتغال یکی از ضرورت ها است.


سقا در این جلسه با اشاره به اینکه نقش ارتقا کیفی فعالیت های فرهنگی در کانون ها به عهده اعضای آن است، گفت: آگاه سازی اعضای کانون های و بهره وری در عرصه فرهنگی یکی از اولویت های دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل است.


این مقام مسئول اظهار داشت: برای توسعه فعالیت کانون های در حوزه کارآفرینی و مشاغل خانگی، تفاهم نامه ای با موسسه تدبیر گستران توسعه اردبیل به امضا رسیده تا با اعزام مربی به مساجد شهرستان اردبیل اعضای کانون ها را با موضوع کارآفرینی در عرصه فرهنگ آشنا سازند.


مسئول دبیرخانه های کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با بیان اینکه محور فعالیت اعضای کانون ها باید توجه به اشاعه فرهنگ دینی در جامعه باشد، عنوان کرد: حتی اعضای کانون های می تواند با شرکت در این کلاسها توانمندی های خود را در ایجاد شرکت های تعاونی بیازمایند و از ظرفیت های مساجد در توسعه این شرکت های تعاونی استفاده و در ایجاد اشتغال استان سهیم باشند.


پیری، مدیرعامل شرکت تعاونی تدبیر گستران توسعه اردبیل در این جلسه توجیحی با بیان اینکه مدیران مسئول می توانند با ترغیب اعضای کانون ها در بحث کارآفرینی و مشاغل خانگی بازوی توانمندی باشند، افزود: بحث آموزش اعضای کانون های در جهت افزایش ارتقا و بهبود فعالیت های فرهنگی کانون ها می تواند موثر و تاثیر گذار باشد.


پیری با اینکه این موسسه آمادگی خود را برای جذب اعضای کانون ها در زمینه پژوهش، تحقیق، مشاوره ای و فرهنگی را دارد، گفت: می توانیم با ایجاد اشتغال بصورت پاره وقت برای اعضای کانون مشارکتی عمده در تسهیل اشتغال آنها در کارهای فرهنگی داشته باشیم.


پیری در پایان این جلسه با اشاره به اینکه ظرفیت های اقتصادی فوق العاده ای در بخش فرهنگ و هنر استان وجود دارد، عنوان داشت: کارآفرینی در حوزه فرهنگ و هنر راهگشای اقتصاد است و ارتباط آن با فرهنگ نوعی آمیختگی فرهنگ، هنر و اقتصاد در اشتغال و در نهایت تولید ملی خواهد بود .
 

پایان پیام/

کد خبر 332387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha