خوشنویسان گیلانی مشق انقلاب می‌کنند/گردهمایی بزرگ فعالان مسجدی دراستان

خبرگزاری شبستان:مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان از برگزاری مشق انقلاب وگردهمایی بزرگ فعالان مسجدی استان همزمان با دهه فجر خبر داد وگفت: تلاش همه اصحاب مسجد این است تا رسالت خود را در شأن انقلاب انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان گیلان پیش از ظهر امروز(23دی) در نشست برنامه ریزی ستاد دهه فجر استان که در دفتر معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه مساجد باید محور برنامه‌های دهه فجر باشند، اظهار کرد: مساجد نقش مهمی در شکل گیری انقلاب و پیروزی آن ایفا کردند و باید در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب نیز مورد توجه ویژه قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه تلاش همه اصحاب مسجد در این است تا رسالت خود را در شأن انقلاب انجام دهند، گفت: برنامه‌های گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب باید از لحاظ کمی و کیفی بهتر از سال گذشته اجرا شود.

 

حجت الاسلام پورابراهیم مساجد را امن‎ترین مکان برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن دانست و اذعان کرد: حضور در مساجد موجب واکسینه شدن افراد در برابر تهاجمات و آسیب‌ها می‌شود.

 

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های کمیته مساجد در ایام دهه فجر پرداخت و اذعان کرد: 550 مسجد سراسر استان برگزار کننده جشن انقلاب در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب هستند و سلسله سخنرانی پیرامون انقلاب اسلامی و نقش مساجد در پیروزی انقلاب همراه با پرسش و پاسخ در همه این مساجد برگزار می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از آغاز طرح مسجد محله ما در مساجد استان از ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود: ترویج فرهنگ مسجدی و توجه به مساجد از سنین کودکی، حلقه مفقوده فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد است و با ترویج فرهنگ مسجدی از دوران طفولیت می‌توانیم جامعه مسجدی و دینی پرشور داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه این طرح با هدف نهادینه سازی فرهنگ مسجدی از دوران کودکی اجرا می‌شود، اضافه کرد: در این طرح بچه‌های محل با حضور مربیان خود در مسجد محل جمع شده و از نزدیک با فعالیت‌‎ها و عملکرد مسجد آشنا می شوند، که اجرای این طرح در همه مساجد استان از دهه فجر آغاز می‌شود.

 

حجت الاسلام پورابراهیم برپایی محفل انس با قرآن، افتتاح 35 کانون فرهنگی و هنری و 20 باب کتابخانه مساجد، برپایی ایستگاه صلواتی، تقدیر و تجلیل از کانون‌های ممتاز، نقاشی همگانی برای خردسالان در خشکبیجار، برپایی مسابقات ورزشی ویژه خواهران، اهدای کتاب و تجهیزات به کانون‌ها و کمک به نیارمندان و محرومان محل را از اهم برنامه‌های کمیته مساجد استان در دهه فجر اعلام کرد.

 

وی از برگزاری مشق انقلاب در مساجد استان خبر داد و گفت: کتابت سخنان امام خمینی(ره)، صحیفه امام و وصیت نامه امام(ره) نیر تحت عنوان " مشق انقلاب" با همکاری انجمن خوشنویسان استان در این ایام برگزار می‌شود.

 

مسئول کمیته مساجد استان با بیان اینکه فعالیت مساجد بسیار گسترده است، اذعان کرد: مساجد دارای گستره فعالیتی بسیاری در شهرها و روستاها هستند و اکثر برنامه‌های کمیته‌های دیگر با حفظ شانیت مسجد در این اماکن مقدس برگزار می‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 332420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha